صنعتصنعت، معدن، تجارت

توان تولید لوله پکس ۲ برابر نیاز داخلی

یک تولیدکننده لوله و اتصالات پکس گفت: در حال حاضر دو برابر مصرف و نیاز جامعه ظرفیت منصوبه ماشین آلات تولید این محصول در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا خسروانی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد تولید کنندگان داخلی در این فیلد کاری نوع محصولاتی که تولید می کنند به یقین از حیث کیفیت بالاتر از متوسط نرم جهانی است.

 

وی همچنین با بیان اینکه لوله های پکس تا سایز ۶۳ میلیمتر در ایران تولید می شود، اظهارداشت: شرکت سوپرپکس تنها تولید کننده این نوع لوله ها تا سایز ۶۳ میلیمتر در داخل کشور است و بقیه تولیدکنندگان داخلی تا سایز ۳۲ میلیمتر تولید دارند.

مدیر شرکت سوپر پکس گفت: تولید لوله های پکس با سایز ۱۱۰ میلیمتر از جمله برنامه های سال جاری این شرکت است.

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که کالا با کیفیت بالا و قیمت رقابتی در جامعه تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

خسروانی اظهارداشت: تولید با حداکثر توان بدون شک قیمت تمام شده کالاها را در واحدهای صنعتی به شدت کاهش می دهد.

وی همچنین گفت: ظرفیت مصرف داخلی محدود است بنابراین باید نگاهی به خارج از مرزها داشت تا بتوان از حداکثر ظرفیت ماشین آلات منصوبه در سطح کشور به نحو احسن استفاده کرد.

این فعال در حوزه تولید لوله و اتصالات پکس افزود: بدون شک توسعه صادرت در ارزآوری، اشتغال افزایی، کاهش قیمت تمام شده کالا، استفاده حداکثری از توان داخلی، رشد بهره وری، ارتقای کیفیت محصولات و بسیاری موارد دیگر از اهمیت شایان توجهی برخورداراست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا