نقش آفرینی نوغانداری در اقتصاد روستایی

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور و نماینده رسمی دولت ایران در کمیسیون بین المللی نوغانداری گفت: نقش پرورش ابریشم در اقتصاد خانوارهای روستایی بسیار پر رنگ و واجد اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی اصغرداداش پور در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد افزود: نوغانداری یکی از مشاغل باستانی ایرانیان و به عبارتی ریشه در فرهنگ باستانی این مرز و بوم دارد.

وی همچنین اظهارداشت: نوغانداری همواره نقش پر رنگی در اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایری کشور از زمان های بسیار دور تا به امروز داشته و دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور و نماینده رسمی دولت در کمیسیون بین المللی نوغانداری گفت: ایران جزء معدود کشورها در جهان است که صنعت نوغانداری همچنان در این مرز و بوم زنده و پابرجاست.

وی افزود: نوغانداری حرفه ای بسیار مهم برای ایجاد اشتغال و یکی از مناسب ترین فعالیت های خانگی است و می تواند نقش مهمی در استفاده از منابع روستایی در بهترین شکل ممکن در اجرای فعالیت های اقتصادی – اجتماعی، امرار معاش مردم، اشتغال و تولید درآمد ایفا کند.

داداش پور تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم یک شغل جانبی و مکمل در کنار سایر مشاغل از قبیل برنجکاری، چایکاری، دامداری، آبزی پروری و موارد مشابه دیگر نقش مهمی در اقتصاد خانوارهای روستایی ایفا می کند.

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاری در نوغانداری در مقایسه با پاره ای از فعالیت های تولیدی کشاورزی کمتر و بازگشت سرمایه سریعتر است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور و نماینده رسمی دولت ایران در کمیسیون بین المللی نوغانداری افزود: پرورش کرم ابریشم وتولید فرآورده های ابریشمی ازجمله مشاغل مهم جانبی است که درکنار فعالیت های اصلی کشاورزان هرمنطقه می تواند طی یک دوره کوتاه مدت ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و بکارگیری بخشی از نیروی کار روستا درآمد به نسبت مناسبی را برای روستانشینان فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳,۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

خروج از نسخه موبایل