امور زیربناییتعاون و اشتغال

واگذاری شرکت های زیان ده صندوق بازنشستگی

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی از واگذاری شرکت های کوچک مقیاس، زیان ده و کم بازده وابسته به این صندوق در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نجات امینی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: واگذاری بنگاه ها اقتصادی زیا ن ده و کم بازده صندوق بازنشستگی کشوری از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید است. 

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال واگذاری این شرکت ها از طریق عرضه در بورس می باشد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اشاره به شناسایی تعداد ۶۷ شرکت در این زمینه گفت: در وهله اول ساماندهی شرکت های مزبور در دستور کار است بنابراین تلاش می شود شرکت‌های کم بازده و زیان ده با مدیریت های کارآمد، اصلاح ساختار و بهره گیری از فناوری و تکنولوژی های روز به حالت سودآوری بیشتر دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: این شرکت‌ها در صورت عدم دستیابی به شرایط مناسب سودآوری از طریق بورس و فرابورس به فروش خواهند رسید.

امینی با بیان اینکه مشکلات شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بسیار متنوع است، یادآورشد: تغییرشرایط بازار، بحث مدیریتی، تامین مالی و غیره از جمله این موارد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا