بانکبانک و بیمه

شرایط بانک توسعه صادرات برای بهره مندی صادرکنندگان از تسهیلات

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: مشتریان برای بهره مندی از تخفیف های تسهیلاتی باید شرایطی مانند ارائه وثیقه نوع یک، ارائه صورت های مالی، امتیاز رتبه بندی اعتباری و کسب عنوان صادرکننده نمونه را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، «علی صالح آبادی» در دیدار اعضای انجمن صنایع پوشاک ایران درباره خدمات این بانک برای صادرکنندگان گفت: تسهیلات ارزی به میزان ۸۵ درصد از منابع بانک در دو بخش سرمایه در گردش و همچنین طرح ها قابل ارائه است و تسهیلات بخش ریالی نیز که حدود ۱۵ درصد منابع است، براساس نرخ‌های مصوب بانک مرکزی اعطا می شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: تسهیلات این بانک فقط به شرکت هایی تعلق می گیرد که در زمینه صادرات فعالیت و باید اسناد صادراتی لازم در این زمینه ارائه کنند.
صالح آبادی با توجه به شرایط مناسب کشورهای چون روسیه، عراق و ترکیه برای صادرات، پیشنهاد کرد صادرکنندگان بخش پوشاک از تسهیلات و امکانات این بانک برای نقل و انتقال وجوه و گشایش ال.سی (اعتبار اسنادی) در این کشورها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: از سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانک توسعه صادرات به منظور اعطای تسهیلات به صادرکنندگان صنایع پوشاک استقبال می کنیم.
به گزارش ایرنا، در سفر چندی پیش رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه مقرر شد بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک ترکیه به منظور همکاری متقابل برای تامین مالی قراردادهای صادراتی در کشورهای ثالث اقدام ها و همکاری های لازم را انجام دهند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا