امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قطع درختان بلوط در یاسوج خودسرانه بوده است

قطع شبانه درختان بلوط در یاسوج از سوی اداره راه و شهرسازی استان کهگیلیویه و بویراحمد به منظور تعریض جاده در منطقه جنگلی «بی سردره» خودسرانه و بدون هماهنگی با منابع طبیعی بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد: منابع طبیعی مانع انجام پروژه های عمرانی نیست اما آنچه در پروژه تعریض جاده روستایی در یاسوج مصوب شده است به طول ۱۵۰۰ متر بود که اداره راه بدون هماهنگی و در نظر گرفتن توجیهات زیست محیطی طول جاده را به ۴ کیلومتر افزایش داده و تعدادی از درختان و درختچه های بلوط را قطع کرده است.

عزت اله بهشتی فرد افزود: در حال حاضر پروژه جاده سازی با شکایت منابع طبیعی متوقف شده است و پیمانکار اداره راه باید خسارت تعیین شده از سوی کمیته نظارت بر طرح های عمرانی و معادن را به خزانه دولت بپردازد.

همچنین بخوانید

وی تاکید کرد: اگر قرار است اقدامات اداره راه انجام شود باید مسیر قانونی خودش را طی کند و با در نظر گرفتن همه جوانب خسارت کمتری به منابع طبیعی و جنگل ها وارد شود.

بهشتی فرد یادآور شد: رویشگاه های زاگرسی به اندازه کافی طی سالیان اخیر بوسیله عوامل طبیعی، خشکسالی و همچنین اجرای طرح های عمومی و عمرانی آسیب دیده است و وظیفه ما این است که به بهترین شکل از آنچه که هست و وجود دارد مراقبت کنیم.

جزیره ای عمل کردن برخی سازمان ها و شرکت ها طی چند سال اخیر ضربات جبران ناپذیری بر پیکره منابع طبیعی وارد کرده است. این مسئله تازگی هم  ندارد زیرا  بارها بسیاری از سازمان ها و شرکت ها سر در گرو خویش و برای ارائه خدمت به مردم از منابع طبیعی خرج می کنند و راهی را که باید در انتها انتخاب کنند در همان ابتدای کار انتخاب می کتتد و تنها حوزه ای که در این میان مورد آسیب قرار جدی قرار می گیرد جنگل است و مرتع! منابع طبیعی منکر اجرای طرح های عمومی و عمرانی کشور نیست بلکه انجام طرح های عام المنفعه برای توسعه کشور لازم و ضروری است؛ اما می شود با حساسیت بیشتر نسبت به این داشته ها هم توسعه داشت و هم منابع طبیعی، هم جنگل داشت و هم جاده!

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا