ارزش ۳.۴ هزار میلیارد ریالی معاملات بورس تهران

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از ۸۶۲ میلیون دارایی مالی را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات روز سه شنبه فعالین  بورسی بیش از ۸۶۲ میلیون و ۷۹۶ هزار برگه سهم، حق تقدم وسایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۳ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال بود و در ۴۸ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در بازار امروز تاثیر نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی باعث شد تا شاخص کل ۱۱۹ واحد کاهش یابد و در عدد ۹۵ هزار و ۴۰۹ واحد قرار بگیرد. این در حالی بود که نمادهای سرمایه گذاری معادن و فلزات، گل گهر و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

شاخص بازار اول نیز در حالی امروز ۲۱ واحد مثبت شد که شاخص بازار دوم ۸۲۷ واحد افت کرد.

گروه های فلزات اساسی، کانه فلزی و خودرو نیز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نماد شرکت های مس شهید باهنر، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، ایران یاسا تایر و رابر، کالسیمین، صنایع ریخته گری ایران، گروه صنعتی پاکشو و کارتن ایران بود.

در مقابل نماد شرکت های سبحان دارو، دارویی لقمان، کویر تایر، پارس سرام، سایپا دیزل، افست و مهرکام پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک مخابرات، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام آلومینیوم ایران خارج شوند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله ۱۲۳ میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مرابحه خودرو با معامله یک هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

منبع

SENA

خروج از نسخه موبایل