شاخص های منتخب بورس با قدرت صعود کردند

 

در داد و سساده‌ااولین روز هفته شاخص کل بورس توانست با رشدی پر قدرت در مرز ورود به کانال ۹۶ هزار واحدی بایستد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در داد و ستدهای روز شنبه بورس تهران سرمایه گذاران بیش از ۸۰۱ میلیون برگه سهم،حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال بود و در ۴۸ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز تمام هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل با رشد ۳۷۴ واحدی به رقم ۹۵ هزار و ۹۵۱ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۴۰۱ و ۶۴ واحد رشد کردند.

نماد شرکت های فولاد مبارکه، بانک ملت، گل گهر، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری معادن و فلزات و کشتیرانی ایران امروز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، رشد این متغیر را رقم زدند. نماد شرکت خدمات انفورماتیک امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرد.

گروه های فلزات اساسی، بانک ها و خودرو امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی بورس قرار گرفتند.

صدر نشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بانک ملت، فیبرایران، تولید مواد اولیه داروپخش، سیمان خوزستان، عمران و توسعه فارس، ملی سرب و روی ایران و سرمایه گذاری مسکن بود.

در مقابل نمادهای کشت و صنعت چین چین، پگاه آذربایجان غربی، صنایع ریخته گری ایران، صنایع لاستیکی سهند، معادن منگنز ایران، مهندسی نصیر ماشین و قند ثابت خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک مخابرات، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا و واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای اوراق صکوک سایپا و سهام آلومینیوم ایران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز بانک صادرات با معامله ۹۸ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معامله ۲۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

منبع

SENA

خروج از نسخه موبایل