تولید بیش از ۲ میلیون تن مرغ در ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: سالانه دو تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برومند چهار آئین در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: صنعت مرغداری از جمله صنایع توانمند و با ظرفیت بالایی تولید در کشور است.

وی ضمن اشاره به اینکه صنعت مرغداری ایران امروز با مشکلات زیرساختی و مدیریت تولید مواجه است بر لزوم حمایت همه جانبه از صنعت مدنظر در کشور تاکیدکرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ امروز با زیان های انباشته سنواتی رو به رو هستند، گفت: هزینه تولید در این صنعت همواره بیش از قیمت فروش برای مرغداران تمام می شود.

وی در ادامه افزود: بخش عمده ای از نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور از محل واردات تامین می شود که نوسان قیمتی این اقلام در سطح جهانی بدون شک در بحث تولید داخلی اثر گذار است.

چهارآئین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان رشد چندانی نداشته چرا که شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح ضیافت به میزان کافی مرغ منجمد به بازار عرضه کرده است.

وی یادآورشد: توزیع مرغ منجمد و همینطور کمبود و گرانی نهاده های تولید بالاخص جوجه یکروزه فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد کرد به نحوی که موجب شد مرغداران به ازای هر کیلوگرم یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کمتر نسبت به قیمت تمام شده مرغ را به بازار مصرف عرضه کنند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل