وظیفه بانک مرکزی فروش سکه و دلار نیست

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه بانک مرکزی فروش سکه و دلار نیست بلکه وظیفه اصلی این نهاد نظارت بر رفتار بانک‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی بختیار در برنامه « روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اشکالات جدی طرح پیش فروش سکه ای از سوی بانک مرکزی افزود: این نهاد باید رگولاتور بانک ها در کشور باشد نه خود کار بانکی انجام دهد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر امروز بخش قابل توجهی رانت در بازار سکه و ارز وجود دارد نتیجه عملکرد نامناسب بانک مرکزی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: جدا از این سازو کار فروش سکه در بورس وجود دارد بنابراین در صورت نیاز به عرضه بیشتر سکه در بازار باید از طریق بورس اقدام کرد.

وی در ادامه افزود: نکته بسیار قابل توجه اینکه در ایران مسکن، خودرو، سکه و ارز امروز به عنوان یک ابزار تجارت استفاده می شوددر حالیکه چنین رفتار و فرهنگی در دنیا به هیچ وجه موضوعیت ندارد.

بختیار تصریح کرد: متاسفانه در قالب طرح پیش فروش سکه تعداد کثیری به میزان ۱۰ تا ۴۰ هزار قطعه سکه خریداری کرده اند که این رفتار با اهداف طرح بانک مرکزی یعنی کنترل قیمت ها و تعادل بخشی به عرضه و تقاضا در بازار سکه کاملا منافات دارد.

وی ضمن اشاره به طرح دو فوریتی مجلس در خصوص ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود گفت: نمایندگان در این طرح به دنبال سامان بخشی و همینطور تنظیم وضعیت عرضه و تقاضا سکه در بازار هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این طرح هر کس هر تعداد سکه که پیش خرید کرده باشد ۱۰ سکه به خریدار واگذار و بقیه پول برگردانده می شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل