تولید رک‌های ایزوله از سوی شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی

عضو هیئت‌مدیره شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی از تولید رک‌های ایزوله در این شرکت خبر داد .

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدحسن صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: در چند سال گذشته به دلیل افزایش ریز گردهای موجود در هوای مناطق گرمسیری که به‌تبع آن باعث بروز مشکلات عدیده برای تجهیزات منصوب در رک شعب مناطق مذکور شده، نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات شعب با مشکل مواجه شده است.

وی افزود:، بر همین اساس لزوم جایگزینی رک‌های موجود با رک‌هایی محافظ در برابر ورود گردوغبار در این مناطق ضروری به نظر می‌رسد.

صادق پور اذعان داشت: همچنین نیاز به سیستم تهویه هوای استاندارد به‌منظور تأمین جریان مناسب هوا داخل رک برای جلوگیری از افزایش دمای تجهیزات اکتیو نصب‌شده داخل رک باهدف کاهش ریسک ازکارافتادگی و افزایش عمر مفید تجهیزات از مهم‌ترین دلایل این شرکت جهت طراحی و ساخت یک Micro Data Center استاندارد متناسب با شرایط فوق‌الذکراست.

وی تصریح کرد: در بازدید به‌عمل‌آمده از رک‌های شعب بانک ملت در مناطق گرمسیری و مناطق با آلودگی گردوغبار بالا به مشکلات و معضلاتی برخورد کردیم که این شرکت را بر آن داشت تا به جهت رفع این مشکلات اقدام به طراحی رک‌های ایزوله بومی کند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی با اشاره به مشکلات رک‌های قبلی گفت: دمای بالای هوا و وجود ریز گردهای محیطی و نفوذ آن‌ها به داخل شعب، عدم تأمین امنیت به‌واسطه باز بودن و جداسازی درب رک‌ها به دلیل بروز خرابی‌های مکرر و باهدف خروج گرمای داخل رک، وجود دسترسی‌های غیرمجاز به دلیل ضعف در طراحی و ساخت رک عمده مشکلات رک‌های استفاده‌شده در تجهیزات بود.

 صادق پور ادامه داد: همچنین بروز مشکلات در دسترسی به درب پشت رک و تجهیزات داخل آن به‌واسطه نصب باکس عمودی کابل در پشت رک و دپوی لوله‌های فلکسی در پشت رک، ایجاد اختلال در الگوی گردش هوای رک به دلیل تجمع لوله‌های فلکسی در پشت رک و انباشتگی هوای گرم در پشت تجهیزات، ضعف در پیش‌بینی فضا و تجهیزات مناسب جهت ورود، دپو، گردش و سربندی استاندارد کابل‌ها و دسترسی به کابل‌های ورودی و قابلیت خرابکاری و ایجاد قطعی در عملکرد رک‌های قبلی از دیگر مشکلات در این بخش بوده است.

 وی عدم تأمین سرمایش موردنیاز تجهیزات شبکه منصوب داخل رک و همچنین نفوذ و نشست گردوغبار به داخل و روی بردهای الکترونیکی تجهیزات را نتیجه این مشکلات‌ عنوان کرد و گفت: تمام این مشکلات منجر به وقفه در سرویس‌دهی، کاهش عمر مفید و افزایش هزینه سرویس تجهیزات فعال و همچنین عدم تفکیک دسترسی به تجهیزات بخش حراست و فناوری می‌شد.

صادق پور افزود: همچنین قابل‌اعتماد نبودن سرویس نظارت تصویری و دسترسی کاربران جهت قطع دوربین‌ها یکی دیگر از مشکلات در این بخش بود.

وی تأکید کرد: علاوه بر عوارض جانبی ناشی از قطع ارتباط شعب به دلیل ازکارافتادگی تجهیزات داخل رک، به‌عنوان نقطه ارتباط شعب با شبکه گسترده بانک، گزارشی از میانگین ماهانه تعداد موارد بروز خرابی یا مشکل برای تجهیزات منصوب داخل رک شعب در ۲ سال اخیر از دیگر دلایل این شرکت برای طراحی و ساخت یک رک ایزوله استاندارد متناسب با شرایط موجود در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی و با توجه به نیاز سیستم بانکی و سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها، در همکاری با یک شرکت داخلی اقدام به طراحی و تولید رک‌های ایزوله که تاکنون بیشتر به‌صورت وارداتی بوده‌اند، کرده است.

صادق پور خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های رک‌های ایزوله تولیدشده در این شرکت این است که این محصول هم سرمایش مستقل دارد تا گردش هوای لازم جهت برای جلوگیری از افزایش دمای تجهیزات داخل رک را تأمین نماید و هم دارای استاندارد آی پی برای جلوگیری از ورود گردوغبار به تجهیزات منصوب در داخل رک است. همچنین این رک مجهز به سیستم کنترل و پایش المان‌های محیطی بخصوص دما و رطوبت و حریق از راه دور است.

وی یادآور شد: رک‌های که قبلاً مورداستفاده قرار می‌گرفت توانایی جلوگیری از ورود گردوغبار به داخل تجهیزات واحدهای بانکی و شعب را نداشت و همچنین سرمایش لازم را نیز نمی‌توانست، ارائه دهد. ازاین‌رو تجهیزات زود آسیب‌دیده و همچنین گردوغبار روی بردهای الکترونیکی نشسته و رطوبت موجود در مناطق گرمسیری و پر گردوغبار منجر به کاهش عمر مفید تجهیزات واحدهای بانکی و شعب می‌شد.

صادق پور گفت: این شرکت از رک‌های ایزوله که در داخل کشور طراحی و تولیدشده و یک محصول بومی به‌حساب می‌آید در نمایشگاه الکامپ رونمایی کرد و پیشنهاد نصب آن‌ها را نیز به بانک ملت داده است و بعد از نصب و پیاده‌سازی کامل فاز پایلوت، سعی در توسعه این محصول در بانک ملت و دیگر بانک‌ها و سازمان‌ها را دارد که به چنین راهکاری نیازمند هستند.

وی تأکید کرد: اکثر سازمان‌ها و بانک‌هایی که در مناطق گرمسیری و استان‌های غربی و جنوبی که در برخی فصول با معضل گردوخاک مواجه هستند، نیازمند استفاده از این محصول هستند و بهره‌گیری از رک‌های ایزوله تولید داخل کشور راهکار مناسبی برای افزایش عمر مفید تجهیزات و ارائه سرویس پایدار است.

صادق پور خاطرنشان کرد: طراحی و تولید این محصول به‌صورت کامل به دست متخصصین ایرانی انجام‌شده و کارخانه آن نیز در داخل کشور قرار دارد و تنها برخی از اجزای این محصول که فعلاً امکان تولید در داخل کشور را نداشته از خارج واردشده است و امیدواریم استقبال خوبی نیز از این محصول صورت گیرد.

منبع

ایبِنا

خروج از نسخه موبایل