عملیات احداث پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی دزفول آغاز شد

دزفول – سرپرست فرمانداری دزفول گفت: پس از سالها پیگیری و باحضور استاندار خوزستان، عملیات اجرایی احداث پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی دزفول آغاز شد.

امیرعیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شامگاه جمعه دو طرح بزرگ خدماتی در شهرستان دزفول شامل پایانه صادراتی گل و گیاه و نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی کلنگ زنی شد.

وی افزود: برای ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول ۵۰۰ میلیارد ریال و برای احداث نمایشگاه بین المللی ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده که این دوطرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و درمجاورت یکدیگر واقع در جاده سردشت دزفول اجرا خواهند شد.

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: در طراحی پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول خط سورتینگ میوه، سردخانه، صنایع بسته بندی، ساختمان گمرک و استاندارد و سایر تاسیسات مورد نیاز طی دو فاز درنظر گرفته شده است.

عیسی زاده ادامه داد: درطراحی نمایشگاه بین المللی دزفول نیز که شامل ۱۲ هزار مترمربع سالن سرپوشیده و فضای روباز است یک سالن همایش با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ نفر و ۵۰۰ مترمربع فضای اداری ، رستوران و فضای تفریحی پیش بینی شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دزفول عنوان کرد: پیگیری و تلاش در جهت تحقق این دو طرح بزرگ و ملی از سالها پیش و از زمان حضور فرماندار وقت شهرستان دزفول آغاز شده بود که سرانجام با تلاش های صورت گرفته کلنگ این دو طرح که نوید توسعه اقتصادی دزفول را می دهند به زمین زده شد.

عیسی زاده با تقدیر از پیگیری و همکاری های استاندار خوزستان و نماینده دزفول در مسیر اخذ مجوزات این طرح ها، افزود: پس از اهواز، این دومین نمایشگاه بین المللی استان خوزستان خواهد بود که در وسعت و امکانات بیشتری احداث خواهد شد.

وی در ادامه بااشاره به تایید مجوز مرز هوایی دزفول طی روزهای گذشته عنوان کرد: در حال حاضر با آغاز عملیات اجرایی احداث نمایشگاه بین المللی و پایانه صادراتی و همچنین تائید مجوز مرز هوایی دزفول، بستر و زیرساخت توسعه صادرات در شهرستان دزفول مهیا شده و در آینده نزدیک شاهد پیشرفت اقتصادی این منطقه به ویژه در بحث توسعه صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: اکنون که مجوز مرز هوایی نیز تائید شده تمام تلاش ما این است تا با سرمایه گذار مطمئن و مجربی برای استقرار سیستم باربری حمل کالا در فرودگاه به توافق برسیم.

عیسی زاده تصریح کرد: با بهره برداری از دو طرح پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی علاوه بر جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی امکان صادرات محصولات کشاورزی دزفول و سایر شهرستان های شمال خوزستان به بازارهای خارج از کشور به ویژه کشورهای آسیای میانه و قفقاز فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه همچنین با حضور استاندارخوزستان، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت و مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصفیه خانه کارخانه خمیرمایه دزفول که نقش مهمی درکاهش آلودگی های زیست محیطی شهرهای اطراف این کارخانه دارد، بااعتبار بالغ بر ۱۱ میلیاردریال به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی کارگاه فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی(طب سنتی) نیز با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و باحضورمسئولان استانی و محلی آغاز شد.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل