برای رفع ۵۰۰ نقطه پرتصادف در جاده‌ها تامین اعتبار شد/ مشکلات ناشی از نوسانات ارزی پیمانکاران را رفع می‌‌کنیم

عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال جاری حدود ۵۰۰ نقطه در فهرست اصلاح اساسی نقاط پرتصادف قرار گرفته است و برای آن تامین اعتبار لازم انجام شده است.

مهران قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه برای توسعه سامانه‌های سطح تخلفات عبور و مرور در شبکه جاده‌ای کشور از ابتدای امسال ۱۰۱ سامانه برخط و ۶۰ سامانه آنلاین، تحویل موقت شده است، گفت:‌ البته با توجه به مشکلات خاص در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان مقرر شده به زودی در فراخوانی شرکت‌های پیمانکار جدید از طریق استان‌های مذکور شناسایی و قرارداد با آنها منعقد شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم توسعه سامانه‌های ثبت تخلفات، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مراجع قانون پیشنهادی مشتمل بر نصب و راه‌اندازی چهار هزار و ۳۰۰ سامانه دیگر در ۴۵ هزار کیلومتر از شبکه جاده‌ای شامل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی کشور ارائه کرده است که در این راستا اسناد قراردادی آن به صورت BOT با کسب نظر از صاحب‌نظران در مرحله کارشناسی و تهیه است.

عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود:‌با توجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل نوسانات نرخ ارز در روند اجرای برخی از پروژه‌های سازمان از جمله پروژه نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های ثبت تخلفات، مشکلاتی برای پیمانکاران به وجود آمده است که پیشنهادات لازم جهت رفع آن به مراجع تصمیم‌گیرنده ارائه شده است.

قربانی با اشاره به رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های کشور اظهار داشت: ‌در قالب چهارچوب شناسایی نقاط پرتصادف تعداد هزار و ۵۸۵ نقطه یا مقطع در فهرست نواحی کاندید برای ارتقای ایمنی قرار گرفته که در خصوص تمامی آنها اقدامات ایمن سازی شامل نصب علایم و تجهیزات ایمنی انجام شده است.

وی افزود: اما برای کامل شدن اقدامات انجام شده کلیه این نواحی توسط مهندسان مشاور ذیصلاح مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته‌اند و طرح‌های ارتقای ایمنی کامل‌تری برای اکثر آنها مدنظر قرار گرفته که متناسب با اعتبارات دریافتی نسبت به ارتقای آنها اقدام می‌شود.

وی گفت: در سال جاری حدود ۵۰۰ نقطه در فهرست اصلاح اساسی نقاط پرتصادف قرار گرفته است و برای آن تامین اعتبار لازم انجام شده است.

قربانی با بیان اینکه در سایر اقدامات ایمنی مانند خط‌کشی و نصب علایم و تعریض حفاظ‌های آسیب‌دیده اعتباراتی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: گرچه با محدودیت‌های تخصیص مواجه هستیم اما ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حداکثر تلاش خود را برای تامین اولویت‌های ایمنی در جاده‌ها به عمل می‌آورند.

 

منبع

ایلنا

خروج از نسخه موبایل