کاغذ وارداتی با ارز دولتی گران فروخته می شود

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفت: کاغذهای وارداتی با ارز دولتی با قیمت های گزاف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه ارز تعیین کننده قیمت اصلی کاغذ های وارداتی است، اظهارداشت: فضای متشنجی که در خصوص ارز بود متاسفانه برخی افراد فرصت طلب و سودجو با ارزسه هزار و ۸۰۰ تومانی کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر وارد و خارج از شبکه قیمت گذاری و گران تر در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند که یک ظلم نابخشودنی است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفت: قیمت کاغذهای موجود در بازار به هیچ وجه واقعی نیست.

وی افزود: برخی افراد فرصت طلب و رانت جو وارد بازار شده و عرصه را برای مصرف کنندگان کاغذ تنگ کرده انداز اینرو ضرورت ایجاب می کند دستگاه های نظارتی و کنترلی جهت سامان بخشی به این بازار با قوت هرچه تمامتر وارد عمل شوند.

روغنی گلپایگانی تصریح کرد: برای واردات کاغذ به افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای ارز دولتی اختصاص یافته که هیچ جایگاهی در شبکه توزیع این صنف ندارند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: قبل از اختصاص ارز بهتر بود مکانیسمی هدفمند در این زمینه تعریف و سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا یا مجامع تخصصی مربوطه اهلیت متقاضیان ارز را تائید کنند.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا افزود: ارز دولتی و ارزان قیمت سه هزار و ۸۰۰ و چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بدون نظارت مناسب در اختیار عده ای فرصت طلب قرار گرفته و درصد ناچیزی از این دلارها سهم فعالان واقعی صنعت و بازار کاغذ شده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

خروج از نسخه موبایل