صنعتصنعت، معدن، تجارت

ثبات اقتصادی شرط رونق صنعت

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: بطورکلی برای رونق صنعت ثبات اقتصادی، سیاسی و سیاست گذاری مسئله بسیار مهمی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی رناسی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: آینده اقتصادی کشور باید برای تمامی فعالان اقتصادی و بنگاه های تولیدی پیش بینی پذیر باشد تا بر اساس واقعیت های جامعه بتوانند در راستای تحقق اهداف مدنظر خود برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: حال و روز صنعت ایران این روزها بواسطه التهاب بازار ارز و رشد بی رویه نرخ دلار مساعد نیست.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به این جمله که هر نوع التهاب در بازار مانع توسعه کسب و کار است، گفت: در حال حاضر بازارهای داخلی بواسطه افزایش نرخ ارز بسیار متلاطم هستند.

وی افزود: ای کاهش دولت تدبیر و امید از همان ابتدای فعالیت خود اجازه می داد مصوب مجلس شورای اسلامی در رابطه با تسعیر نرخ سالیانه ارز به میزان ما به تفاوت تورم داخلی و کشورهای هدف تجاری بصورت شیب ملایم افزایش تا امروز بازار دچار حباب و جهش نمی شد.

رناسی تصریح کرد: جهش ارز به هیچ وجه برای بنگاه های اقتصادی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ مناسب نبوده بلکه موجب ورشکستگی بنگاه ها می شود.

وی در ادامه یادآورشد: انتظار بر اینکه دولت با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب ثبات اقتصادی را در کشور حاکم تا تولیدکنندگان، صنعتگران و کار آفرینان بتوانند با انگیزه بیشتر و امید به آینده در جامعه به کار و تلاش بپردازند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا