بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

خط تولید سخت افزارهای بانکی و پرداخت افتتاح شد

خط تولید سخت افزارهای بانکی و پرداخت شرکت توسن تکنو با شعار تولیدی برای ایران امروز افتتاح شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم افتتاح رسمی سایت تولید شرکت توسن تکنو عصر امروز با حضور عبدالمجید زاهدی؛ استاندار قزوین، علی پرزحمت؛ رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت این استان وهیات همراه، محمد مظاهری؛ مدیر عامل شرکت توسن تکنو و حمید همتی؛ قائم مقام مدیر عامل این شرکت در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد و استاندار قزوین با بازدید از سالن های مختلف سایت تولید، از نزدیک با روند تولید دستگاه های کارتخوان و خود پرداز و خود دریافت(CASH RECYCLER) این شرکت آشنا شدند.

در این مراسم که به مظاهری اظهار داشت: شرکت توسن تکنو برای اولین بار در سایت تولید این شرکت دستگاه خود دریافت و پرداخت را با عمق تولید داخلی ۵۸ درصد در  کشور تولید کرده که این دستگاه هم اکنون در بانک ملی و شهر مورد استفاده قرار می گیرد وهمچنین تولید و مونتاژ دستگاه های کارتخوان محصول دیگر این شرکت است.

وی تصریح کرد: یکی از گرفتاری ها در راه اندازی خط تولید این کارخانه مشکل ترخیص قطعات در گمرک بود که منجر به تعطیلی دو الی سه هفته ای خط تولید این شرکت شد.

مدیر عامل شرکت توسن تکنو در خصوص خط تولید این شرکت اظهار داشت: در خط تولید این شرکت در حال حاضر ۱۰ دستگاه ها خود دریافت و پرداخت تولید می شود که به صورت مونتاژ، کنترل کیفی و بسته بندی این دستگاه ها است که در صدد هستیم ظرفیت تولید را به روزی ۲۰ دستگاه برسانیم.

وی با تاکید بر این که ایجاد خط تولید دراین شرکت در حوزه پرداخت و بانکی منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۰ نفر شده است، تصریح کرد: در کنار این اشتغال مستقیم راه اندازی سایت تولید این شرکت به طور غیر مستقیم منجربه اشتغال غیر مستقیم ۲۵ نفری در شرکت همکار با سایت تولید شرکت توسن تکنو شده است وبا کمک دولت در بحث تعرفه ها در ارتباط با واردات محصولات کامل در این بخش، میزان اشتغال برای پوشش بازار پرداخت ایران حداقل به ۶ برابر این تعداد به سهولت قابل افزایش است.

مظاهری خاطر نشان کرد: در بحث تولید کارت خوان های فروشگاهی دستگاه های تولیدی به صورت مونتاژ است و در فازهای بعدی با تولید قالب ها کار تزریق پلاستیک بدنه را آغاز خواهیم کرد و  در حال حاضر نیز برای حوزه CKD خیز برداشته ایم که وارد کردن کامپوننت ها و رفتن به سمت تولیدات SMT و تولید بردهای الکترونیکی است و کلیات برنامه ریزی این است که تا پایان سال ۲۰۱۸ این روند محقق شود.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید پوز در این شرکت بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ دستگاه به صورت روزانه  و سالیانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دستگاه است که با توجه به میزان سفارشات قابلیت کاهش و افزایش این تعداد وجود دارد.

مظاهری یاد آور شد: شرکت توسن تکنو در دو حوزه بانکی و پرداخت به سمت انتقال تکنولوژی با شرکای اصلی خود حرکت کرده و تاکنون عملکرد موفقیت آمیز بوده و امیدواریم در تولید کارتخوان ها هم بتوانیم تا انتهای سال به فاز بعدی وارد شویم. وی اذعان داشت: ۱۲۰ دستگاه خود دریافت و پرداز تولیدی این شرکت در بانک ملی و ۵۰ دستگاه از آن در حال حاضر در بانک شهر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

زاهدی؛ ‌ استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: خط تولید شرکت توسن تکنو در شهرک صنعتی کاسپین واحد تولید کننده تجهیزات سخت افزارهای بانکی و پرداخت است که تولیدات آن با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا است.

وی افزود: این شرکت دستگاه خود پرداز و دریافت تولید می کند که مجهز به فناوری NFC و مزیت آن تشخیص اسکناس های جعلی از اصلی است. زاهدی تصریح کرد: بعد از اتفاقاتی که در برجام رخ داد که منجر به نوسانات شدیدی ارز و جهش قیمت آن شد به تبع واحدهای تولیدی هم در مبادلات بانکی و همچنین تامین ارز با مشکلات متعددی مواجه شدند که به تدریج با تصمیمات دولت حل می شود.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تجهیزات و ماشین آلات دریافت کردند در ۲۰ روز گذشته تصویب شد باید مابه التفاوت آن را بپردازند من نامه ای را به معاون رییس جمهور نوشتم که این روند اصلاح و بخشنامه شد که  واحدهای تولید دیگر نیاز نیست این مابه التفاوت را بپردازند.

وی در خصوص مشکلات تولید کنندگان در ترخیص واردات از گمرک نیز عنوان کرد: چند واحد تولیدی در استان قزوین با این مشکل مواجه بودند که آن را با اخذ تضمین از واحد تولیدی حل کرده و گمرک بر اساس این تضمین کالاهای وارداتی را به صورت موقت ترخیص می کند تا بعد از آن مسائل مالی آن تعیین تکلیف شود واین راهکار برای بقیه شرکت های نیز قابلیت اجرایی دارد.

اسناد مالکیت تفکیکی شهرک صنعتی کاسپین دو به مالکان تحویل شد

خان پور؛ مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: خط تولید شرکت توسن تکنو یکی از دو واحد فعال در زمینه تولید سخت افزارهای بانکی و پرداخت در کشور است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین دو که بحث سند مالکیت است، اظهار داشت:این مشکل با پی گیری ها استاندار قزوین حل شده وامروز در مراسم افتتاح سایت تولید شرکت توسن تکنو اسناد مالکیت تفکیکی واحدهای صنعتی اخذ شده به سه تا از صنعتگران تحویل شد.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا