ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انتشار پلت‌فرم ویدیومحور فیس‌بوک برای رقابت با یوتیوب

به نظر می‌رسد فیس بوک نیز قصد دارد به‌منظور رقابت با شبکه اجتماعی یوتیوب، یک پلت‌فرم اختصاصی ویدیومحور برای کاربرانش ایجاد کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت phonerena، ظاهرا شبکه اجتماعی فیس‌بوک که مدت‌هاست درگیر رسوایی افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم شخصی آن‌هاست،  تصمیم گرفته است با افزودن قابلیت‌های جدید به پلت‌فرم خود، نظر خیل عظیمی از کاربرانش را به سمت و سوی خود جلب کند تا بدین ترتیب بتواند آن دسته از کاربرانی را که به نشانه اعتراض به سهل‌انگاری و کوتاهی در حفاظت از اطلاعات شخصی آن‌ها اقدام به خروج و ترک این شبکه اجتماعی کرده بودند، باری دیگر به سمت خود بازگرداند.

حالا فیس بوک اعلام کرده است که می‌خواهد با توسعه و ارائه یک پلت‌فرم ویدیومحور به رقابت تنگاتنگی با یوتیوب بپردازد و به کاربرانش این امکان را بدهد تا ویدیو و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را با دوستان و آشنایانشان به اشتراک بگذارند و اوقات فراغت خود را بدین‌ترتیب پر کنند.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش‌های منتشره، این غول تکنولوژی در حال مذاکره با شبکه‌های تلویزیونی و پخش محتوای آنلاین است تا بتواند در آینده‌ای نزدیک به بالغ بر ۲ میلیارد نفر از کاربرانش اجازه دهد تا به محتوای ویدیویی نیز دسترسی داشته باشند و ویدیوهای آنلاین خود و سایرین را در این پلت‌فرم مشاهده کنند.

این پلت‌فرم که فیس‌بوک واچ ( facebook watch) نام دارد، به کاربران این شبکه اجتماعی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به تماشای ویدیوهای موردعلاقه خود بنشینند و با انتشار و اشتراک‌گذاری بازی و فیلم‌های مختلف با دوستان، افراد جدیدی را به تماشای آن‌ها دعوت و عضو کنند. فیس‌بوک در ادامه اعلام کرده این پلت‌فرم همچون سایر سرویس‌ها و خدمات این شبکه‌اجتماعی آمریکایی در چین و کره شمالی قابل دسترسی و استفاده نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا