عرضه اولیه عطرین نخ قم

عرضه اولیه عطرین نخ قم،سه شنبه ۲۰ شهریور انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عرضه اولیه شرکت عطرین نخ قم در نماد “نطرین۱” از طریق بازار دوم فرابورس انجام می شود.

در این عرضه اولیه تعداد ۱۵میلیون و ۶ هزار و ۴۵۰ سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت عطرین نخ قم(سهامی عام) به عنوان ششمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۳۰۰ سهم و دامنه قیمتی برای عرضه ۴۶۸۰ تا ۴۹۱۴ ریال در نظر گرفته شده است.

در این عرضه اولیه به هر سهامدار حقوقی و حقیقی حداکثر ۳۰۰سهم اختصاص داده  و در دامنه سفارش نیز مبلغ ۴۶۸۰ تا ۴۹۱۴ ریال تعیین شده است.

مدیر عرضه و متعهد خرید در این عرضه اولیه نیز کارگزاری رضوی(سهامی خاص) و شخص حقیقی بوده و سقف تعهد خرید آن حداکثر ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه(شرکت کارگزاری رضوی ۳۳.۳۴ درصد و شخص حقیقی ۱۶.۶۶ درصد سهام قابل عرضه) اعلام شده است.

شرکت عطرین نخ قم با نماد «عطرین» در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۹۷ توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در فرابورس پذیرش و از ۲۹ مردادماه امسال در گروه منسوجات و زیرگروه آماده سازی، ریسندگی نخ و پارچه بافی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد.

حامد مقدم سهامدار عمده و رئیس هیئت مدیره شرکت عطرین نخ قم در سی و نهمین نشست خبری “یک دیدار، یک عرضه” فرابورس، میزان صادرات این شرکت در سال گذشته را ۵ درصد عنوان کرد و از ترکیه به عنوان اولین مقصد صادراتی این شرکت نام برد.

وی افزود: صادرات عطرین نخ قم رو به رشد بوده و افزایش صادرات و همچنین افزایش مقاصد صادراتی در بلوک شرق و کشورهای «اس‌آی‌اس» در دستور کار قرار دارد.

به گفته مقدم، نوسانات نرخ ارز تنها در صورت تولید محصولات جدید و انحصاری می‌تواند بر شرکت تاثیرگذار باشد که مبلغ آن بالا نیست.

وی با تقسیم‌بندی تاثیر نوسانات نرخ ارز به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم اظهار داشت: حجم عمده محصولات شرکت به داخل کشور تزریق می‌شود و سیستم فروش ما نیز به صورت مویرگی بوده و مشتریان ما متعدد و با ظرفیت‌های پایین هستند.

خاطرنشان می شود: از ابتدای امسال تا کنون عرضه اولیه تعداد ۱۸۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با کشف قیمت هر سهم ۶۵۰۰ ریال در ۱۳ خرداد در بورس، عرضه اولیه تعداد ۱۳۰میلیون سهم معادل ۱۰ درصد سهام شرکت پتروشیمی غدیر با کشف قیمت هر سهم ۱۷۰۰ ریال در روز ۱۳ تیرماه در فرابورس، عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور با کشف قیمت هر سهم ۱۵۲۴ ریال در روز ۱۹ تیرماه در فرابورس، عرضه اولیه تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی پارس با کشف قیمت هر سهم ۲۴ هزار ریال در ۲۰ تیرماه در بورس و تعداد ۳۵میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان با کشف قیمت هر سهم ۱۷۰۰ ریال در ۲۶ تیرماه در فرابورس ایران انجام شده است.

 

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل