تولید فرش در ایران گران تمام می شود

یک فعال در حوزه هنر -صنعت فرش گفت: تولید فرش در ایران گران تمام می شود و از نظر قیمتی به هیچ وجه قابل رقابت با فرش های تولیدی نپال، هند، پاکستان و چین نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مهدی مصطفوی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از هنر- صنعت فرش دستباف ایران افزود: این کشورها از رقبای سرسخت فرش ایرانی در بازار های جهانی هستند.

وی همچنین اظهارداشت: اصالت نقشه فرش تولیدی نپال، هند، پاکستان و چین متعلق به ایران است.

این فعال در حوزه هنر -صنعت فرش گفت: کشورهای مزبور مشابه فرش ایران تولید و به بازار مصرف جهانی عرضه می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرش دستباف ایران نماد فرهنگ، ذوق و هنر ایرانی است، افزود: این هنر – صنعت در ایجاد اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

یک تاجر فرش ایران در کرواسی نیز در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد گفت: فرش یکی از تولیدات فاخر و با کیفیت ایران است.

حمید حاجب افزود: فرش ایرانی در بازارهای جهانی بیشتر به عنوان یک کالای فرهنگی و هنری تا اقتصادی جلوه گری می کند.

وی اظهارداشت: متاسفانه طی سال های اخیر فرش های ایرانی به دلیل کمرنگ شدن تبلیغات کمتر در دنیا فروخته می شود.

این تاجر فرش ایران در کرواسی گفت: یکی از پیشنهادات جدی برای تبلیغ مجانی فرش ایرانی در دنیا استفاده از ظرفیت سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف است.

وی افزود: رایزن های اقتصادی کشور در سفارتخانه ها می توانند با کمک ایرانی های ساکن در ممالک مختلف جهان ضمن استفاده از موزه ها، تالارها و همینطور برگزاری نمایشگاه های رایگان در جهت معرفی این کالای فاخر ایرانی به تمامی مردم به خصوص نسل جوان تلاش کنند.

برنامه «راه ابریشم» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

خروج از نسخه موبایل