مبادله بیش از یک میلیارد ورقه در فرابورس ایران

در ادامه رشد ۸۰ درصدی شاخص کل فرابورس ایران در روز گذشته این روندی صعودی در دومین روز کاری هفته با همین شتاب ادامه یافت تا این نماگر در ارتفاع ۲ هزار و ۲۲۸ واحدی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، رشد ۳.۶ درصدی آیفکس در روز جاری که در پی ۷۷ پله صعود رقم خورد بیشتر تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای پتروشیمی «مارون» و «زاگرس» و «ذوب» از گروه فلزات اساسی بود که به ترتیب ۲۳، ۱۳ و ۱۰ واحد اثر مثبت بر شاخص کل گذاشتند تا این نماگر در مرز ۲ هزار و ۲۳۰ واحدی بایستد.

معامله‌گران امروز هشتم مهرماه ۹۷ با دادوستد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ورقه در ۱۱۴ هزار و ۳۶۸ نوبت معاملاتی، ارزشی بیش از ۶ هزار و ۸۷ میلیارد ریالی را در بازارهای فرابورس رقم زدند.

در این میان بازارهای اول و دوم میزبان نقل‌وانتقال ۳۳۷ میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال بودند که در بین این دو بازار دادوستد نزدیک به ۵۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال در نماد «حریل» منجر به صدرنشینی این نماد از نظر بیشترین میزان حجم دادوستدی شد. بیشترین ارزش مبادلاتی نیز به نماد «چکاپا» اختصاص یافت که حدود ۳۰ میلیون سهم به ارزش ۲۵۱ میلیارد ریال در این نماد دست به دست شد.

ادامه مبادلات سهام در بازار پایه به جابه‌جایی بیش از ۵۶۵ میلیون سهم به ارزش نزدیک به دو هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال انجامید که این حجم و ارزش مبادلاتی حاصل دادوستدهای انجام شده در تابلوهای معاملاتی «پایه الف»، «پایه ب» و «پایه ج» بود.

رصد معاملات اوراق در تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز نشان می‌دهد که معامله‌گران بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه معاملاتی را دست به دست کرده‌اند که ارزش یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده است. اوراق مشارکت دولت در نماد «اشاد۹» صدرنشین این تابلو از نظر بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی شد. بعد از آن بیشترین رشد حجم و ارزش دادوستدی را اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۱» به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر در تابلو تسهیلات مسکن امتیاز تسهیلات مسکن شهریور۹۷ با دادوستد بیش از ۴۷ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۲۹ میلیارد ریال با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران مواجه شد. خریداران و فروشندگان این اوراق در روز جاری بیش از ۸۸ هزار ورقه تسه و تملی را به ارزش بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال دست به دست کردند.

 

خروج از نسخه موبایل