موفقیت در کسب و کار با شناخت بازار

یک مدرس کسب و کار گفت: بدون شک با انجام تحقیقات و شناخت لازم از فضای بازار به آسانی می‌توان محصول تولیدی را به فروش رساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مینا مهرنوش در گفتگو با برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه نخستین اقدام قبل از راه اندازی یک کسب و کار انجام تحقیات در بازار است، افزود: متاسفانه بسیاری از کسب و کارهای ایجادی در کشور کسب و کارهای تولید محور بوده که در راه اندازی آنها توجهی به بازار نمی‌شود.

وی اظهارداشت: بنابراین بسیاری از این کسب و کارها پس از راه اندازی با مشکل فروش روبرو می‌شود در حالی که اگر تولید بر اساس نیاز صورت گیرد به آسانی می‌توان محصول تولید شده را به فروش رساند.

این مدرس کسب و کار ادامه داد: قبل از راه اندازی یک کسب و کار باید مهارت‌های مدیریت کسب و کار را به دست آورد و بر این اساس در مدت شش ماه تا یکسال زمان برای کسب تجربه در حرفه مورد راه اندازی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه حضور در دوره‌های آموزشی و یا تحصیل در حوزه مدیریت کسب و کار امری مهم است، گفت: پس از تحقیق در بازار و آشنایی کامل با بازار فروش یک محصول باید ابعاد مختلف طرح کسب و کار مورد نظر بررسی شود.

مهرنوش با تاکید بر اینکه در صورتی که برنامه‌ای برای یک کسب و کار تدوین شود موفقیت‌های بیشتری به دست خواهد آمد از ضرورت شناسایی مزیت رقابتی که باعث فروش کالا می شود سخن گفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت نداشتن مزیت رقابتی نمی‌توان در بازار حضوری موفق داشت، افزود: تمامی معیارهای مختلف در یک کسب و کار بایستی شاخص بندی شود که در این راستا برای آشنایی با تجربه های حوزه کسب و کار مربوطه می توان با چندین فرد موفق و ناموفق نشست‌هایی برگزار کرد.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

خروج از نسخه موبایل