انرژی

ضرورت وجود مدیریت علمی در کنترل شرایط آبی در کشور/٣٣۴ شهر تحت تنش آبی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا کنترل بر ضرورت وجود مدیریت پیوسته و علمی در کنترل شرایط آبی در کشور تاکید کرد و گفت: امسال ٣٣۴ شهر تحت تنش آبی قرار دارند که به دلیل کاهش بارش‌ها، این رقم در سال گذشته ٢٨۴ شهر بود.

به گزارش  ایسنا، دکتر عباس سروش در نخستین نشست مشترک هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر که با حضور استادانی از ۱۳کشور جهان در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: لازم است تمام کسانی که با موضوع آب درگیر هستند اعم از تولید کنندگان و مصرف کنندگان با مدیریت پیوسته بتوانند شرایط فعلی را کنترل و از وخیم شدن شرایط آبی جلوگیری کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: امسال ٣٣۴ شهر تحت تنش آبی قرار دارند که به دلیل کاهش بارش ها، این رقم در سال گذشته ٢٨۴ شهر بود و کنترل شرایط موجود نیازمند تمرکز بیشتر بر تامین و توسعه منابع آبی است که باید باید به دنبال مدیریت مصرف بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در ۷ ماه اخیر کارگروهی به نام سازگاری با کم آبی در کشور با حضور وزارتخانه های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و کشور و نیز سازمان های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه تشکیل شده تا بتوان وضعیت را کنترل کرد.

همچنین بخوانید

دکتر سروش همچنین با اشاره به احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از اولویت های وزارت نیرو، گفت: فعالیت هایی در این زمینه انجام و توفیق های نسبی نیز حاصل شده است.

وی با بیان این که مسوولیت احیای دریاچه ارومیه با سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: در این ارتباط از همکاری دانشگاه های خارجی نیز استقبال می کنیم.

سروش همچنین درباره برنامه های وزارت نیرو در استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و استادان خارجی گفت: ما محورهای تحقیقاتی خود را معرفی کرده و بسته به نیازهای موجود از این ظرفیت هم استفاده می شود.

معاون وزیر نیرو از جمله این محورهای تحقیقاتی به تغییرات اقلیم، مدیریت به هم پیوسته آب، بهبود وضعیت کیفی آب و فناوری های نمک زدایی اشاره کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در نخستین نشست مشترک هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر استادانی از دانشگاه های لهستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، سوریه، آمریکا، کانادا، الجزایر، ژاپن و ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه های بایوتکنولوژی، نفت، گاز، مدیریت منابع آب، مواد و نانوتکنولوژی، اینترنت اشیاء و کلان داده شرکت داشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا