افزایش ۴۰ درصدی قیمت تراکتور؛ اعتراض کشاورزان

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: قیمت خرید تضمینی محصول گندم را هنوز­­هیچ مرجع رسمی اعلام نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

علی قلی ایمانی گفت: نه تنها گندم بلکه قیمت تضمینی هیچ محصولی هنوز اعلام نشده و کشاورزان همچنان منتظر اعلام نرخ هستند.

وی گفت: قیمت پیشنهادی اولیه وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید تضمینی محصول راهبردی گندم یک هزار و ۵۸۷ تومان بوده است.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ادامه داد: کشاورزان به نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی جهت خرید گندم معترض هستند چرا که هزینه های تولید از قبیل بذر، کود، سم، دستمزد کارگران، ادوات کشاورزی، حمل و نقل و غیره به شکل سرسام آوری افزایش یافته است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی پس از اعتراض گندمکاران و مکاتبات صورت گرفته نرخ پیشنهادی مزبور را طی نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه کشور اصلاح کرده است.

ایمانی در ادامه از افزایش ۴۰ درصدی قیمت تراکتور در کشور خبر داد وادامه داد: سایر ادوات کشاورزی از قبیل گاو آهن، دیسک و مواردی از این دست نیز به همین نسبت رشد قیمت داشته است.

وی گفت: قانونی که در کشور باید فصل الخطاب باشد هرکس بصورت جزیره ای تصمیم می گیرد اما وقتی به بحث کشاورز و کشاورزی می رسد نه مجلس حمایت می کند نه دولت قانون را به معنی واقعی کلمه به مرحله اجرا در می آورد.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران افزود: ناظر بر اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون کشاورزی است.

وی تصریح کرد: هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور بالاست به سبب اینکه زیر ساخت های تولید به نحو احسن در مملکت فراهم نیست.

ایمانی اضافه کرد: قانونگذار برای حفظ اشتغال، امنیت غذایی و تامین معیشت کشاورزان قانون حمایتی خرید تضمینی را در سال ۱۳۶۸ مصوب کرده ولی متاسفانه این قانون در عمل به درستی اجرا نمی شود.

 

منبع
ایلنا
خروج از نسخه موبایل