انرژی

بررسی برنامه های وزارت نیرو برای جبران کمبود برق در سال آتی در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرزی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌های وزارت نیرو برای جبران کمبود ۸۰۰۰ مگاواتی برق در کشور برای سال آتی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

اسد الله قره خانی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی بیان کرد: کمیسیون انرژی بر اساس دعوت قبلی از وزیر خواسته بود تا در جلسه امروز حضور یابند و گزارشی از برنامه‌های وزارتخانه برای سال آتی و تابستان ۹۸ به کمیسیون ارایه کنند.

وی در ادامه گفت: کمیسیون قصد داشت بداند که وزارتخانه برای اینکه ما در سال آینده شاهد خاموشی‌های گسترده و مکرر در بخش‌های مختلف و هم چنین کمبود آب نباشیم؛ چه برنامه‌ریزی انجام شده است. آقای وزیر نیز به همراه معاونین در جلسه امروز حضور یافتند و ۱۲ محور را در این خصوص مطرح کردند.

همچنین بخوانید

قره خانی تصریح کرد: بخشی از این ۱۲ محور مربوط به تولید برق و بخشی دیگر مربوط به صرفه جویی بود که بر اساس آن ما باید ۵۰۰۰ مگاوات تولید برق داشته باشیم و ۵۰۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنیم تا در نهایت ۸۰۰۰ مگاوات کمبود برق کشور را جبران کنیم.

وی افزود: آقای وزیر توضیحات مفصلی را ارائه کردند. کمیسیون نیز سوالات و نقطه نظراتی داشت که آنها را مطرح کرد و آقای وزیر نیز نظرات را راهگشا دانست و قرار شد کمیته‌ای برای نظارت بر اجرایی شدن تصمیمات گرفته شدن برای سال آتی، تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا