تجارتصنعت، معدن، تجارت

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان گمرک ایران و دولت ژاپن

تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی میان گمرک ایران و دولت ژاپن با حضور رئیس کل گمرک ایران ، رئیس دفتر جایکای ژاپن و مدیرکل دفتر غرب آسیای وزارت امور خارجه امضا شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از گمرک، در راستای همکاری‌های آموزشی منطقه‌ای و بین‌المللی گمرک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، تفاهم‌نامه آموزشی ویژه کارکنان گمرک افغانستان فی‌مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران، دفتر آسیای غربی وزارت امور خارجه و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) انجام شد. قرار است در آینده نزدیک برنامه آموزش کارکنان گمرک افغانستان توسط گمرک ایران در دستور کار همکاری های آموزشی ژاپن و ایران قرار گیرد .

براساس این تفاهم‌نامه دور جدیدی از همکاری‌های آموزشی میان گمرک ایران و دفتر جایکای ژاپن برای آموزش کارکنان گمرک افغانستان توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد .

در این مراسم، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در سخنانی از توجه ویژه دولت ژاپن به مسائل آموزشی گمرکات کشورهای منطقه تشکر کرد و گفت : گمرک ژاپن مسائل مربوط به تسهیل تجارت را خیلی جدی دنبال می کند و موضاعات مربوط به درستکاری و مبارزه با کالاهای تقلبی همواره در دستور کار این گمرک قرار داشته است .

عسگری گفت : همکاری های دو جانبه کشور ژاپن و گمرک ایران برای آموزش کارکنان گمرک افغانستان نمونه بارز و موفق در بخش همکاری های بین المللی گمرک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همکار است .

همچنین در این مراسم رسول اسلامی مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه از اقدامات گمرک ایران برای آموزش کارکنان گمرک افغانستان تشکر کرد . در ادامه این مراسم یوکیهارو کوبایاشی رئیس دفتر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن به اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات اشاره کرد و گفت : گمرک ایران ظرفیت های آموزشی بسیار خوبی در حوزه مسائل تخصصی امور گمرکی دارد و من به نمایندگی از دولت ژاپن از همکاری های خوب گمرک ایران با دولت ژاپن در پروژه آموزش کارکنان گمرک افغانستان تشکر و قدردانی می کنم .

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا