بین الملل

قیمت نفت خام با رشد تولید نفت شیل آمریکا افت کرد

قیمت‌های نفت با شواهدی از افزایش تولید نفت آمریکا و بالا رفتن میزان ذخایر این کشور، افت کرد اما با اخباری از کاهش صادرات ایران، افت قیمت‌ها محدود شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، قیمت‌های نفت با شواهدی از افزایش تولید نفت آمریکا و بالا رفتن میزان ذخایر این کشور، افت کرد اما با اخباری از کاهش صادرات ایران، افت قیمت‌ها محدود شد.

تا ساعت ۱۴:۵۱ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت،   با ۶۱ سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده دیروز به ۸۰.۱۷ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۶۰ سنت کاهش به ۷۱.۱۸ دلار رسید.

کارستن فریستچ، تحلیل‌گر کالا در کامرزبانک می‌گوید: تولید نفت شیل در آمریکا بدون توقف ادامه دارد و به نظر می‌رسد این حد از تولید باعث به وجود آمدن عرضه بیش از حد در سال آینده شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا از هفت میدان نفتی اصلی آمریکا در ماه نوامبر ۹۸۰۰۰ بشکه در روز افزایش یابد و به رکورد ۷.۷۱ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید نفت آمریکا در ۵ سال اخیر با رشد مداومی همراه بوده است و در هفته منتهی به ۵ اکتبر میزان آن به رکورد همیشگی ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق پیش‌بینی اقتصاددانان، انتظار می‌رود میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا در هفته اخیر ۱.۱ میلیون بشکه افزایش یافته باشد.

موسسه سوخت آمریکا در ساعت ۲۴ امشب و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه، داده‌های مربوط به میزان تولید و ذخایر آمریکا را اعلام خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا