امور زیربناییتعاون و اشتغالراه و ساختمان

ساختمان فرصت آفرین ترین صنعت برای اشتغال

مشاور مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: صنعت ساختمان و مسکن یکی از فرصت آفرین ترین صنایع پس از نفت برای اشتغال افزایی در کشور شناخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود تارانتاش در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بخش مسکن یکی از بزرگ ترین بخش های اقتصاد کشور است که علاوه بر اشتغال در بحث تولید ناخالص داخلی، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر بسیار واجد اهمیت است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در یازدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ دستور موکدی به سران قوا در خصوص رفع آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، بیکاری و مفاسد اخلاقی صادر فرمودند که بحث حاشیه نشینی در قانون برنامه ششم توسعه در مواد ۵۹، ۶۱ و ۶۳ منعکس و تکلیف نوسازی و بهسازی سالانه ۲۷۰ محله در ذیل این برنامه بر عهده وزارت کشور، راه و شهرسازی، شهری ها و دیگر دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار نهاده شد.

همچنین بخوانید

مشاور مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سی و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری نوزدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار و مصوبات این جلسه طی هفت بند اعلام و به تمامی دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و در اجرای مواد ۵۹، ۶۱ و ۶۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ در دهم خرداد ماه سال جاری آئین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را تصویب و جهت اجرا به دستگاه ها ابلاغ کرد.

تارانتاش اظهارداشت: ماده ۵ این تصویب نامه به خدمات روبنایی و زیر بنایی محلات هدف، ماده ۱۷ درخصوص تسهیلات ساخت کم بهره مسکن و ماده ۱۹ به تسهیلات خرید مسکن (صندوق یکم) اشاره دارد.

وی به رادیو اقتصادتوضیح داد: قرار بر این بود سود تسهیلات خرید مسکن در بافت های فرسوده از هشت به شش درصد کاهش یابد که خوشبختانه این امر محقق شده است.

مشاور مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: تفاهم نامه ای امروز بین صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی به ارزش سه هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان امضا شده که مواد ۵ و ۱۷ تصویب نامه دهم خرداد ماه سال جاری هیئت وزیران را به نوعی اجرایی خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا