انرژی

توضیح آبفا درمورد فاضلاب محمودآباد

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره اجرای طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر محمودآباد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، به‌دنبال درج گزارشی با عنوان “فاضلاب شهری بلای جان محمودآبادی‌ها”، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

بنابر اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اجرای طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر محمودآباد به‌عنوان یکی از شهرهای ساحلی و گردش‌پذیر استان مازندران، از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران محسوب می‌شود، به‌طوری که اجرای این طرح مورد موافقت دولت قرار گرفته و اعتبار آن نیز به صورت ملی تخصیص یافت و تاکنون جذب و سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های فاضلاب در این شهر و بنابر درخواست وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طی دو سال گذشته کارشناسان بانک توسعه اسلامی از این پروژه بازدید کردند و مقرر شد از محل بانک توسعه اسلامی، اعتباری در حدود ۲۰ میلیون یورو در مدت زمان چهار سال برای اجرای این طرح اختصاص یابد که با تخصیص این اعتبارات گام‌های مهمی در این شهر برداشته می‌شود.

هم‌چنین از ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز در این شهر تاکنون ۱۲ کیلومتر شبکه در اقطار مختلف در بخش جنوب شرقی شهر در حال احداث و ۱۱۰۰ فقره انشعاب فاضلاب نیز نصب شد. هم‌چنین ۳.۵ هکتار زمین برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و زمین‌های مناسب برای احداث پنج ایستگاه پمپاژ در نقاط مختلف شهر خریداری شد که تاکنون برای اجرای این طرح‌ها ۱۳ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

بنا بر اعلام، از آنجاکه اجرای طرح‌های فاضلاب در حفظ محیط زیست و سلامت جامعه موثر است و مجموعه آب و فاضلاب شهر با هدف کسب رضایتمندی و رفاه مشترکان همواره در حال تلاش برای ارائه‌ی خدمات مطلوب است، امید می‌رود با حل مشکلات پیش‌رو و جذب اعتبار مورد نیاز از طریق بانک توسعه اسلامی هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم. با توجه به این‌که این طرح جزو طرح‌های ملی است، انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های اجرایی با تعامل و همکاری در تسهیل و تسریع اجرای آن مشارکت کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا