بورسبورس کالا

معامله ۸۶هزار میلیارد ریالی انواع محصول در بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی مهر ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از یک میلیون و ۶۷۴ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸۶ هزار میلیارد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس کالای ایران، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۵۷ هزار و ۹۶۰ تن انواع محصول به ارزش ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال بود. در این تالار، ۲۵۳ هزار و ۲۶۰ تن گندم،  ۴ هزار و ۷۰۰ تن شکر و ۲۹ تن زعفران به فروش رسید.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر ۸۶۲هزار و ۶۸۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۱ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.

در این تالار بالغ بر ۲۸۰ هزار و ۴۷۰ تن انواع قیر، ۲۷۸هزار و ۵۴۵ تن انواع مواد پلیمری و ۱۰۵هزار و ۸۳۱ تن مواد شیمیایی معامله شد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۱۶۹ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۵هزار و ۸۰۰ تن گوگرد، ۷ هزار و ۲۷۶ تن عایق رطوبتی، ۱۰۰ تن گازها و خوراک ها، ۳ هزار و ۱۴۴ تن روغن و ۲ هزار تن سلاپس واکس اشاره کرد.

تالار صنعتی و معدنی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در مهر ماه میزبان معامله ۵۵۲ هزار و ۶۸۲  تن انواع کالا به ارزش ۳۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۵۰۷ هزار و ۱۳۰ تن انواع فولاد، ۱۷ هزار و ۹۶۵ تن انواع مس، ۱۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۷ تن کنسانتره، ۶ هزار و ۸۰ تن آلومینیوم، یک هزار تن سیمان، ۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۰۰ تن روی، ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۶ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۵۰۰ تن فروسیلیس و ۴۶۴ تن نخ پلی استر را تجربه کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا