انرژی

تصمیمات مربوط به مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی همه دستگاه‌ها اتخاد می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در زمینه سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وزارت نفت به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت. زمانی تصمیمات می‌تواند موفق باشد که با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی اتخاذ شود.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مطالب مطرح شده درباره احیای کارت سوخت بیان کرد: این روزها ما شاهد مصرف بالای سوخت در کشور هستیم تا جایی که اگر به همین صورت پیش برویم در آینده ناگزیر به وارد کردن سوخت بیشتری هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به تحریم‌ها و نرخ ارز ممکن است با مشکل روبرو شویم، گفت: لزوما باید شیوه‌ای را به کار بگیریم که میزان مصرف سوخت در کشور کاهش یابد. از چند سال گذشته طرح توسعه پالایشگاه‌ها و ایجاد پالایشگاه‌های جدید در دستور کار بوده است اما هر اندازه که ما تولید خود را افزایش داده‌ایم میزان مصرف نیز بالا رفته است.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر مصرف سوخت کنترل نشود در آینده ما با تولید داخلی نمی‌توانیم پاسخگوی تقاضای سوخت در کشور باشیم،‌ به بررسی موضوع قاچاق سوخت در کمیسیون انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: بعضا خبرهایی غیررسمی از قاچاق ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر سوخت به گوش می‌رسد. قطعا این رقم بسیار بزرگ است.

قره خانی با اشاره به تشکیل کمیته ای در کمیسیون انرژی برای استفاده از نقطه نظرات افراد متخصص و در نهایت رسیدن به جمع‌بندی در زمینه مدیریت مصرف سوخت تصریح کرد: من بعید می‌دانم که وزارت نفت بدون اینکه با کمیسیون انرژی هماهنگی داشته باشد فعالیتی انجام دهد. در زمینه سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وزارتخانه به تنهایی تصمیم نخواهد گرفت. قطع به یقین زمانی تصمیمات می‌تواند موفق باشد که با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی گرفته شود.

قره‌خانی خاطرنشان کرد: براساس بودجه سال ۹۷ و همچنین قانون هدفمندی یارانه‌ها وزارت نفت اختیاراتی دارد تا در زمینه سوخت تصمیم‌گیری کند اما اگر تصمیمی گرفته شود که در جامعه مخاطراتی را ایجاد کند و نگرانی‌هایی را به دنبال داشته باشد قطع به یقین مجلس ورود خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: از آنجا که همکاری بین دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد، قطعا با هماهنگی مجلس و تمامی قوا درخصوص مدیریت سوخت تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا