بین الملل

فروش ۶۲۴ میلیون دلار سهام سعودی توسط خارجی‌ها/تداوم فروش سهام

اتباع خارجی ۲.۳۴ میلیارد ریال سعودی (۶۲۴ میلیون دلار) سهام سعودی را در بورس این کشور فروختند، اما موسسات دولتی محلی در پی حمایت از بورس برآمدند و ۸.۰۶ میلیارد ریال سعودی سهام خریدند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داده‌های بورس نشان می‌دهد، در هفته منتهی به ۲۵ اکتبر، اتباع خارجی ۲.۳۴ میلیارد ریال سعودی (۶۲۴ میلیون دلار) سهام سعودی را در بورس این کشور فروختند، اما موسسات دولتی محلی در پی حمایت از بورس برآمدند و ۸.۰۶ میلیارد ریال سعودی سهام خریدند.

البته فروش سهام سعودی توسط اتباع خارجی، این هفته نسبت به هفته قبل کاهش یافته بود. هفته قبل در پی اعتراض جهانی به دست داشتن عربستان در قتل خبرنگار واشنگتن پست، جمال خاشقجی، اتباع خارجی دست به فروش رکوردی ۴.۰۱ میلیارد دلار سهام زده بودند.

در داده‌های بورس سعودی نامی از موسسات دولتی که از بازار سهام حمایت کرده‌اند برده نشده بود، اما رویترز هفته گذشته گزارش داد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی به طور غیرمستقیم از سهام عربستانی حمایت کرده است و با استفاده از موسسات و نهادهای محلی، سقوط سنگین بازارها در ارتباط با قتل جمال خاشقجی را محدود کرده است.

تا با اینجای سال شاخص بورس سعودی ۸ درصد رشد داشته است، هرچند در این ربع سال رو به افول قرار گرفت.

افت بازارهای سهام سعودی قبل از حادثه قتل جمال خاشقجی آغاز شده بود. پس از اعلام ام‌اس‌سی‌آی در ماه جون که عربستان سعودی در سال آینده در شاخص بازارهای در حال ظهور این سازمان ثبت خواهد شد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی، خرید سهام سعودی را کاهش دادند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا