صنعت، معدن، تجارت

بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد

اهواز- معاون اول رئیس جمهور گفت: سیاست های کلی اصل ۴۴، قانون اساسی و سیاست های دولت در این راستا است تا بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم بهره برداری از یک طرح صنعتی در استان خوزستان گفت: از خداوند متعال درخواست دارم تا به ملت ایران قدرت دهد تا بتوانیم با ایجاد واحد های جدید تولیدی زمینه اشتغال را برای همه فرزندان این خاک فراهم سازیم.

وی افزود: همه در مقطع فعلی انتظار دارند، تا تولید در کشور به میزانی افزایش پیدا کند تا همه نیازهای ما از داخل تامین شود.

جهانگیری بیان کرد: همه انتظار دارند تا با تولیداتی با کیفیت و قیمتی مناسب بتوانیم در بازارهای بین المللی حضور پیدا کنیم و ارز مورد نیاز کشور را برای واردات کالاهای مورد نیاز تامین کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بنگاه های تولیدی و واحدهای صنعتی در کشور باید ضمن صیانت از اشتغال موجود، زمینه را برای ایجاد شغل های جدید فراهم کنند.

جهانگیری با بیان اینکه کشور از ظرفیت های بیشماری برخوردار است، گفت:  این ظرفیت ها باید مد نظر باشند و از آن ها استفاده کرد. در کشور،  بخش خصوصی بسیار توانمند، منابع طبیعی فراوان و نیروی انسانی تحصیل کرده ای داریم که می توان با استفاده از آن ها تحولات بسیاری را در کشور ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: باید با اکتفا به پتانسیل های کشور و سیاست های اقتصاد مقاومتی قادر هستیم تا بر مشکلات موجود پیروز شویم و از آن ها عبور کنیم اما مساله مهم برای تحقق این مسایل اراده و انگیزه است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید به عنوان دولت، موانع حضور فعال بخش خصوصی در صحنه را از میان برداریم، تصریح کرد: با اتکا به ظرفیت علمی کشور و جسارت بخش خصوصی میتوان کارهای بسیاری در کشور انجام داد.

جهانگیری گفت: بخش خصوصی باید پیشنهاد و راهکارهایی را برای حل مشکلات خود به دولت ارائه دهد تا بتوانیم موانع پیش روی بخش خصوصی را برطرف کنیم.

وی، یکی از چالش های اساسی کشور را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی نباید در این شرایط دشوار وقتی می خواهد ایجاد شغل داشته باشد، گرفتار بروکراسی های اداری شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد کشور برای تامین مالی همچنان به نظام بانکی متکی است، گفت: نظام بانکی در حد وسع خود تلاش می کند و باید از آن ها تشکر کرد اما برای تامین مالی باید به دنبال راهکارهای جدید باشیم.

جهانگیری تأکید کرد: سیاست های کلی اصل ۴۴، قانون اساسی و سیاست های دولت در این راستا است تا بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا