بورسبورس اوراق

معامله ۵ هزارمیلیارد تومان سهم در بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش حدود هزار و ۲۰۰ واحدی به  سطح ۱۸۱  هزار و ۹۹۴ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همچنین امروز، شاخص هم ‌وزن با کاهش ۱۳۰ واحدی به ۲۸ هزار و ۵۴۴ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۴۵۹ واحدی به ۱۹۴ هزار و ۱۴۳ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۹۵۳ واحدی به ۱۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با کاهش ۲۱۵۳ واحدی به ۳۵۶ هزار و ۸۶۳ واحد رسید.

در معاملات امروز نمادهای پترو پالایشی بیشترین اثر منفی را بر افت شاخص کل داشنند. افت شدید قیمت جهانی نفت طی دو روز گذشته و رسیدن به محدوده ۵۵ دلار از مهمترین دلایل تشدید عرضه ها در این نمادها بود. به این ترتیب شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۱۹۲واحد، پتروشیمی پارس با ۱۲۵ واحد و پالایش نفت تهران با ۱۰۷ واحد کاهش در رده های نخست بیشترین تاثیر بر شاخص کل فرار گرفتند.

همچنین در پایان آخرین روز معاملاتی هفته سهامداران در ۱۴۴ هزار و ۶۰۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۹۱۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان معامله انجام دادند که ارزش آن به ۶۹۲ هزار و ۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین امروز در تالار شیشه ای، قیمت سهام نمادهای “تمرینو” ، “غمارگ” و “قشرین” بیشترین افزایش قیمت و نمادهای “فنورد” ، “شسپا” ، “خشرق” و”قشهد” بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، آلومتک، کاشی سعدی، قند پیرانشهر،‌ قند لرستان، حمل و نقل ریلی پارسیان، فیبر ایران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، پالایش نفت بندرعباس، کی‌بی‌سی و شیمیایی رنگین از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند.

در مقابل،‌ نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته‌بندی ایران، شیمیایی رنگین، سرمایه‌گذاری ملت، کی‌بی‌سی، خدمات دریایی و بندری سینا، لیزینگ ایرانیان، قند نقش جهان و گسترش صنایع انرژی آذراب بازگشایی شدند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا