امور زیربناییراه و ساختمان

فعالیت ۱۷۴ شغل کلیدی به رونق ساخت و ساز بستگی دارد

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه ۸۰ درصد مصالح ساختمانی کشور در داخل تولید می شود، گفت: فعالیت ۱۷۴ شغل کلیدی در کشور به رونق ساخت وساز بستگی دارد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، « مصطفی قلی خسروی » افزود: این نشان می دهد با رونق ساخت وساز شاهد کسب و کار بهتری در این بخش اقتصادی کشور خواهیم بود.
نماینده رییس اتاق اصناف در کمیسیون املاک کشور به وضعیت مسکن در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این پنج سال سرگرم مسایل مربوط به خانه های خالی بودیم لذا نتوانستیم در حوزه ساخت وساز و عرضه و تقاضای مسکن در کشور تعادل ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: نبود تعادل در عرضه و تقاضای مسکن در کشور منجر به انباشت تقاضا شده، در حالی که اکنون در بازار خریداران زیادی هستند فروشندگان از عرضه واحدهای خود به بازار خودداری می کنند.
به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک، کار فروشندگان و تولیدکنندگان مسکن در عرضه نکردن به بازار اقدام اشتباهی است زیرا تولیدکنندگان باید با فروش واحدهای خود، ساخت واحدهای دیگری را آغاز کنند؛ اگر این روند تداوم نیابد، به طور قطع متضرر خواهند شد.
قلی خسروی درباره پرداخت مالیات برای خانه های دوم نیز گفت: هرچند پرداخت مالیات در بیشتر کشورهای جهان مرسوم است اما با توجه به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و کسادی در بازار، دریافت مالیات از این خانه ها را به خیر و صلاح حوزه ساخت وساز کشور و مردم نمی بینیم.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که همچنان معاملات مسکن در تهران روند نزولی دارد به طوری که تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در مهرماه امسال به حدود ۹ هزار و ۴۰۰ واحد رسید که نسبت به ماه پیش از آن(شهریور) ۹.۵ درصد و نسبت به مهرماه پارسال ۳۲.۳ درصد کاهش یافته است.
متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۸۶.۱ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه پیش و ماه مشابه پارسال به ترتیب ۶.۴ درصد و ۸۳.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا