شاخص بازار سرمایه همچنان متعادل منفی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی و نرخ برابری دلار به ریال در روزهای آینده شاخص بازار سرمایه متعادل منفی ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی طحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه امروز شاخص بازار سرمایه ۷۲۴ واحد کاهش داشته است، افزود: هم اکنون این شاخص در عدد ۱۷۵ هزار و ۷۳۳ واحدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مانند روزهای گذشته قدرت خریداران در بازار سرمایه کاهش یافته است، اظهارداشت: همین مسئله سبب منفی شدن شاخص بازار مورد نظر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حجم معاملات در این بازار روبه پائین بوده در حالی که با ثبت عدد ۹۸۱ میلیارد تومانی نسبت به روزهای گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه با نزدیک شدن تعطیلات کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه امری طبیعی است، گفت: نخستین کبریت کاهش قیمت ها در بازار سرمایه را نفت برنت روشن کرد به طوری که قیمت هر بشکه از این نفت طی شب گذشته تا ۶۱ دلار نیز پائین آمد.

طحانی با اعلام این خبر که در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی ۶۳ دلار است، افزود: فلزات روی و مس به ترتیب با نرخ های دو هزار و ۵۶۳ دلار و شش هزار و ۲۰۰ دلار در حال معامله هستند.

وی اظهارداشت: امروز نرخ برابری دلار به ریال در بازار تهران و صرافی ها رو به پائین بوده و به محدوده ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان نزدیک شده همین مسئله شاخص بازار سرمایه را کاهش داده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: عامل دیگری که باعث افت شاخص بازار سرمایه طی امروز شده پائین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی است.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: امروز شاخص تمامی صنایع حاضر در بازار سرمایه به غیر صنایع غذایی، دارویی و شوینده ها با رهبری صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی منفی بوده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

خروج از نسخه موبایل