انرژی

توجه ویژه دولت به حل معضل کم آبی در سیستان و بلوچستان

وزیر نیرو با تاکید به توجه ویژه دولت به حل معضل کم آبی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: وزارت نیرو چند طرح آبرسانی را برای حل برخی از معضلات کم آبی در سیستان و بلوچستان در نظر دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اردکانیان در جمع مدیران سیستان و بلوچستان بیان کرد: توسعه شبکه آب و فاضلاب شهر زاهدان، آبرسانی به روستاها آبرسانی از چاه نیمه سوم به زهک، احداث خط دوم انتقال آب شهر زاهدان و تامین تجهیرات تصفیه خانه این شهر از جمله برنامه هایی است که در دست اجرا داریم.

وزیر نیرو گفت: مناطق مرزی ویترین کشور ما هستند به ویژه در استانهایی که مسائل اجتماعی، سیاسی و بعضا امنیتی دارند از اولویت بالاتری برخوردار هستند و ما وظیفه داریم و افتخار می‌کنیم به کمک این نقاط خدمات لازم را ارائه دهیم و شایسته ترین افراد را برای این استانها انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: تکلیف آب این استان را باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مشخص کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: در بلند مدت از آنجایی که انجام طرح‌های کلان از عهده یک دستگاه اجرایی به تنهایی خارج است به همین دلیل کارگروهی ملی به ریاست وزیر نیرو و عضویت دستگاه های مرتبط با موضوع آب تشکیل شده تا همه دستگاه ها نسبت به این طرح های آبی حس تعلق داشته باشند .

وزیر نیرو با بیان اینکه این کارگروه در حوزه استانی با ریاست استانداران و دبیری مدیرعامل آب منطقه ای برگزار می شود، ادامه داد: در این کارگروه از اسفند سال گذشته برای استانها طرح های پیمایش آب محور تدوین می شود .

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان نیز پیشنهاد می کنم طرح های کلان در ارتباط با آبهای ژرف، انتقال آب از دریای عمان، حق آبه هیرمند، آب های مرزی و منابع زیرزمینی را در کارگروه استانی تهیه و برای ارائه در کارگروه ملی ارسال کنید .

اردکانیان با اشاره به پوشش کم شبکه فاضلاب در سیستان و بلوچستان گفت: اگر برای فاضلاب شهرهای این استان فکری نشود ممکن است در این نقطه از کشور نیز به شرایط استان خوزستان دچار شویم .

وی خاطر نشان کرد: بنابراین برای فاضلاب سیستان و بلوچستان باید طرحی تدارک ببنیم و در قالب آن ذینفعان فاضلاب را پیدا کنیم .

وزیر نیرو با بیان اینکه ظرفیت تاسیسات نصب شده برق در سیستان و بلوچستان ظرف ۲ و نیم سال آینده ۲ برابر می شود، گفت: هم اینک ظرفیت تولید ۱۳۰۰ مگاوات برق در این استان وجود دارد که تا ۲ و نیم سال آینده به این ظرفیت ۱۳۵۰ مگاوات دیگر اضافه می‌شود .

وی با توجه به درخواست فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان برای برقدار کردن پاسگاه های مرزی، گفت: مجوز برقرسانی به پاسگاه های مرزی این استان از طریق خطوط انتقال برق روستایی صادر می شود، همچنین علاوه بر این رسیدگی به دیگر نیازها و درخواست‌های پاسگاه‌های مرزی در اولویت خواهد بود .

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا