صنعت، معدن، تجارتصوت

بازار کالاهای اساسی در شرایط نرمال بسر می برد

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بازار کالاهای اساسی هم اکنون در شرایط نرمال و عادی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  یزدان سیف در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: ماهیانه مقادیری برنج و شکر بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن از طریق شبکه های توزیع، خرده فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های تعاونی مصرف، اتحادیه های تعاونی مانند امکان، اتکا، رفاه، شهروند، اسکات و غیره در سطح جامعه توزیع تا قیمت و بازار کالاهای اساسی در شرایط عادی قرار گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: شرکت بازرگانی دولتی هر کیلو برنج تایلندی با گرید A را به قیمت پنج هزار و ۲۰۰ تومان به فروشگاه های مزبور ارائه و واحدهای فروشگاهی با احتساب ۳۰۰ تومان ارزش افزوده به نرخ هرکیلو پنج هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: این شرکت هرکیلو برنج تایلندی با گرید B را نیز به قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار فروشگاه ها قرار می دهد و واحدها هم با احتساب ۳۰۰ تومان ارزش افزوده به قیمت چهار هزار و ۵۰۰ تومان این کالا را به فروش می رسانند.

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی هرکیلو شکر را به قیمت سه هزار تومان در اختیار فروشگاه ها قرار می دهد و واحدهای فروشگاهی پس از بسته بندی سه و پنج کیلویی این کالا را به قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان به مشتریان عرضه می کنند.

سیف بیان داشت: خوشبختانه در راستای تعادل بخشی به بازار ۱۰۰ هز ارتن روغن خام از مهر ماه سال جاری تاکنون در بازار کارخانجات رونق تزریق شده است.

وی یادآورشد: واحدهای تولیدی با تبدیل روغن های خام به محصول نهایی آماده مصرف و عرضه در سطوح فروشگاهی در عمل توان عرضه بازار را افزایش داده اند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا