ارسال روزانه ۱۱۰۰ تن کالا از بوشهر به قطر

مدرس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: روزانه بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن مواد غذایی شامل میوه، تره بار و سبزیجات از طریق بنادر استان بوشهر به قطر ارسال می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیدامیراحمد ترابی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد افزود: از این میزان کالا ۳۵۰ تن مربوط به بندر دیر و ۷۵۰ تن مربوط به بندر بوالخیر تنگستان است.

وی اظهارداشت: جدا از این نخستین محموله موادغذایی به تازگی از بندرگناوه به وزن ۲۴۰ تن به بنادر قطر صادر شده است.

مدرس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: در حال حاضر بنادر دیر، بوالخیر و گناوه در امر تجارت دریایی به کشور قطر پیشتاز هستند.

وی افزود: بنادربوشهر حدود ۱۴۸ مایل دریایی با قطر فاصله دارند که این فاصله مکانی موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات کالا از این استان به قطر فراهم کرده است.

ترابی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر یازده گانه استان بوشهر هم اکنون ۹ میلیون تن در سال است که این ظرفیت با تکمیل طرح‌های در حال اجرا افزایش می یابد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کشور قطر در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده است.

مدرس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: این کشور مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی و همینطور مرزآبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد.

وی بیان داشت: جمعیت قطر در حال حاضر دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که از این جمعیت ۳۱۳ هزار نفر شهروند قطری و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اتباع خارجی هستند.

ترابی همچنین با بیان اینکه قطر به لحاظ شرایط ژئوپلیتیکی یک موقعیت ویژه ای در منطقه خلیج فارس دارد، گفت: مساحت این کشور ۱۱ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع است.

وی ضمن اشاره به اینکه قطر جزء کشورهای همجوار و دوست جمهوری اسلامی ایران است، افزود: سال گذشته این کشور از طرف ممالک همجوار عربی مانند عربستان، امارات، بحرین و مصر مورد تحریم واقع شد.

مدرس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اعلام اینکه روابط تجاری ایران و قطر در سطح بسیار بالایی قرار دارد، افزود: طبق آمار و ارقام گمرک جمهوری اسلامی قطر هم اکنون در ردیف ۱۰ کشور نخست هدف ایران برای توسعه مراوات تجاری است.

 

خروج از نسخه موبایل