بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رقابت آمازون با اپل بر سر پرداخت‌های همراه / ورود کیف پول دیجیتالی آمازون‌پی به دیگر فروشگاه‌ها

آمازون در حال رقابت با اپل در حوزه پرداخت‌های همراه است. این غول تجارت الکترونیکی در تلاش برای متقاعد کردن پذیرندگان مبنی بر پذیرش کیف پول دیجیتال آمازون‌پی است. برای شروع هم آمازون به‌دنبال همکاری با ایستگاه‌های گاز، رستوران‌ها و دیگر پذیرندگان است.

تلاش برای تبدیل شدن به بازیگر بزرگ در حوزه پرداخت مصرف‌کننده حاکی از آن است که آمازون قصد دارد تا خودش را بیشتر از قبل وارد رندگی مشتریانش بکند. البته هنوز کاملا مشخص نیست که مشتریان چطور از آمازون‌پی در فروشگاه‌ها استفاده خواهند کرد: آنها می‌توانند با تلفن همراهشان این کار را انجام دهند درست مانند زمانی که از اپل‌پی استفاده می‌کنند یا کدی را روی تلفن همراهشان اسکن کنند.

به گفته شرکت اپل، سرویس پرداخت اپل‌پی در بیش از پنج میلیون فروشگاه در ایالات متحده پذیرش می‌شود و شمار پذیرندگانی که کیف پول اپل‌پی را پذیرش می‌کنند رو به افزایش است.

سهم خریداران آنلاین ایالات متحده که از ماه مارس تاکنون حداقل یک بار از این کیف پول‌ها برای انجام پرداخت‌های موبایلی یا دیجیتالی استفاده کرده‌اند

براساس گزارشی از نیلسون ریپورت، مصرف‌کنندگان ایالات متحده با سرعت بسیار کندی به سمت استفاده از کیف پول‌های دیجیتال می‌روند و سال گذشته این شیوه توانست کمتر از یک درصد از تراکنش‌های کارتی را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل هم آمازون بیشتر به دنبال بازارهای آسیا است که در آن کیف پول‌های دیجیتالی و اپلیکیشن‌های پرداخت همراه مانند علی‌پی و وی‌چت‌پی معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در همین راستا آمازون انگیزه‌هایی برای استفاده ازجمله کارمزد کمتر برای پردازش تراکنش‌ها یا سرویس‌های بازاریابی برای جلب نظر پذیرندگان برای پذیرش کیف پول‌های دیجیتالی‌اش ارائه می‌دهد.

باید گفت که در حال حاضر خریداران می‌توانند از حساب آمازون خود برای پرداخت در برخی فروشگاه‌های کوچکتر آمازون مانند آمازون‌گو و کتاب‌فروشی‌هایش استفاده کنند و همچنین تعداد رو به رشدی از پذیرندگان آنلاین هم سرویس آمازون‌پی را پذیرش می‌کنند.

از مارس ۲۰۱۸، حدود ۱۴ درصد از خریداران آنلاین از آمازون‌پی برای انجام حداقل یک پرداخت آنلاین یا موبایلی خارج از سایت آمازون استفاده کرده‌اند.

منبع: Wall Street Journal

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا