میزبانی فرابورس از مبادله ۷۵۵ میلیون ورقه بهادار

معاملات دومین روز کاری آذرماه ۹۷ با نقل‌وانتقال ۷۵۵ میلیون ورقه به ارزش بیش از چهار ‌هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و ورود شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران به گردونه مبادلات فرابورس ایران پایان پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سهامداران طی روز دوشنبه پنجم آذرماه، معاملات بازارهای اول و دوم را نیز با خریدوفروش ۵۰۶ میلیون سهم به ارزش سه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال خاتمه دادند.

نماد شرکت سنگ آهن گهر زمین با دادوستد بیش از ۲۰۹ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار در اختیار گرفت که بیش از ۴۱ درصد از خرید و ۹۹ درصد از فروش این سهم توسط حقیقی‌ها صورت گرفت.

در نماد «مادیرا» نیز که امروز برای نخستین بار عرضه شد، شاهد معامله ۱۲۰ میلیون سهم به ارزش ۴۳۸ میلیارد ریال بودیم که طی این عرضه اولیه، سهامداران حقیقی مشارکت بیش از ۹۹ درصدی در خرید ۱۰ درصد از سهام شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران داشتند.

تابلو نمادهای پربازدید فرابورسی نیز نشان می‌دهد «کگهر»، «شبصیر » و «سمگا» به ترتیب سه سهم پربیننده معاملات امروز بودند که این نمادها البته با افت قیمت پایانی نیز روبه‌رو شدند. این در حالی است که نماد «اوان» بیشترین افزایش قیمت را تا سقف ۵ درصدی در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشت.

نگاهی به معاملات بازار پایه نشان می‌دهد سهامداران در سه تابلو معاملاتی این بازار ۲۲۴ میلیون سهم به ارزش ۴۶۸ میلیارد ریال را دست به دست کردند.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۳ درصد افت تا پله ۱۸۰۰ واحدی عقب‌نشینی کرد که نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» بیشترین اهرم منفی را بر آیفکس بر جای گذاشتند.

در نهایت سرمایه‌گذاران در سمت دیگر بازار اقدام به معامله ۱۶ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی کردند.

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل