ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فناوری جدیدی که تمام دستگاه‌های مبتنی بر iOS را هک می‌کند

علی رغم تلاش های اپل برای ارائه بالاترین سطوح امنیتی در محصولاتش، محققان مدعی یافتن راهی برای هک آیفون و دسترسی ۱۰۰ درصدی به داده های ذخیره شده روی آن شده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کارشناسان کمپانی بازیابی داده DriveSavers اخیرا از فناوری جدیدی خبر داده اند که امکان بازیابی کامل داده ها از دامنه گسترده ای از گوشی های قفل شده از جمله آیفون را فراهم می سازد.

بر اساس ادعای این شرکت راهکار جدید با انواع مختلف آیفون و تمامی نسخه های سیستم عامل موبایل اپل از جمله iOS 12 سازگاری دارد:

همچنین بخوانید

با به کارگیری این روش موفق به آنلاک و بازیابی داده ها از موبایل های مختلفی شده ایم که برخی از آنها رمزهای عبور ۶ رقمی یا بیشتر داشته اند.

با توجه به کارایی بالای این روش هک آیفون قیمت بالایی هم برای آن در نظر گرفته شده و به گفته شرکت سازنده حدود ۳۹۰۰ دلار برای کاربران آب می خورد. هک آیفون

هک آیفون

جای تعجبی ندارد که DriveSavers حتی حاضر به ارائه کوچکترین سرنخی از روش جدید عبور از معیارهای امنیتی سختگیرانه اپل نیست. با این حال انتظار می رود که اپل در آینده نزدیک با تجزیه و تحلیل این سیستم آسیب پذیری های مورد استفاده آن برای دسترسی به داده ها را رفع سازد. متخصصان کوپرتینویی قبلا در عرض یک ماه حفره امنیتی مورد استفاده کمپانی امنیتی Grayshift را شناسایی و رفع کرده بودند.

DriveSavers تاکید کرده که این روش را در اختیار سازمان های قانونی قرار نداده و آنرا تنها برای کاربرانی طراحی کرده که رمز عبور موبایلشان را فراموش کرده اند. این کمپانی برای اطمینان از عدم سواستفاده از روش جدید و دسترسی غیر مجاز به محتوای دیگر کاربران پروتکلی را پیاده سازی کرده که طی آن کاربر باید با ارائه مدارکی نظیر اسناد دادگاه، گواهی فوت کاربر اصلی یا اسناد انحصار وراثت و غیره هویت خود را ثابت کند.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا