بانکبانک و بیمه

سال ٩٨ سال سودآوری برای بانک صادرات خواهد بود


​مدیرعامل بانک صادرات ایران در مورد کاهش روند زیاندهی «وبصادر» گفت: سال ٩٨ با خروج از ماده ١۴١ و زیان، سودآوری بانک صادرات ایران آغاز خواهد شد که نقطه عطفی برای این بانک بزرگ بورسی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)،  حجت‌اله صیدی افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری تلاش کرده‌ایم که زیان کمتری شناسایی نماییم و این روند ادامه‌دار خواهد بود، به‌نحوی‌که در صورت‌های مالی ٩ ماهه و ١٢ ماهه هم با تلاش، به نقطه سربه‌سر سود خالص خواهیم رسید.

صیدی که در حاشیه چهارمین همایش مالی اسلامی در دانشگاه الزهرا(س) سخن می‌گفت، در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اظهار کرد: افزایش سرمایه بانک صادرات ایران در حال پیگیری است و هیچ‌گونه مشکلی در مراحل انجام آن، وجود ندارد.
‌وی تأکید کرد: سال‌جاری یقیناً این افزایش سرمایه انجام می‌شود و شرکت با تمهیدات لازم از شمولیت ماده ١۴١ خارج خواهد شد.
‌این مقام مسئول در بانک صادرات ایران در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل یا ممانعتی در مورد افزایش سرمایه نداشته‌اید؟ و آیا اساساً سازمان بورس به میزان سرمایه ایرادی نگرفته است؟، گفت: هیچ مشکلی در روند افزایش سرمایه نداریم، کارهای کارشناسی و طرح توجیهی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال این افزایش سرمایه انجام شده و ثبت شود.
به گفته وی، فعلاً سناریوهای مختلفی برای محل این افزایش سرمایه وجود دارد که تجدید ارزیابی دارایی‌ها قطعاً یکی از این موارد است.
با توجه به شرایط بانک‌ها، نیاز اصلی همه این شرکت‌ها افزایش سرمایه است. بهترین راه برای خروج از این مرحله و رسیدن به سودآوری در سال آینده، افزایش سرمایه علی‌الخصوص از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. با بازگشت فعالیت عملیاتی این بانک به سوددهی و نیز افزایش سرمایه پیش‌رو، شرکت گام مثبت و رو به جلویی در پیش دارد.
بنا براین گزارش بورس ۲۴، با این روند، امسال زیان‌دهی بانک معکوس و در سال ٩٨ وارد مرحله سوددهی می‌شود، که نوید روزهای خوشی برای سهامداران این بانک است. نقطه قوت این بانک، روند سود عملیاتی مثبت آن است که موجب شده، سود(زیان) خالص «وبصادر» در ۶ ماهه ابتدایی سال‌جاری با مثبت ٢٢٩ ریالی نسبت به ۶ ماه نخست سال ٩۶ به ١۶٣ ریال (زیان) بهبود یابد که نشان از رشد ۵٨ درصدی آن دارد. در عین حال این رقم در مقایسه با زیان انباشته ۶٢١ ریالی در صورت‌های مالی حسابرسی شده پایان اسفند ماه ٩۶، بیش از ٣٨٠ درصد بهبود نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا