امور زیربناییتعاون و اشتغالصوت

قانون منع بکارگیری بازنشستگان بارقه امید جوانان

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان بارقه امید را در دل جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا منصوری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این قانون با توجه به شرایط جامعه و استفاده از ظرفیت جوانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

همچنین بخوانید

وی اظهارداشت: بطورکلی در تمامی جوامع دنیا افرادی که دارای توانایی ویژه و خاص بوده و می توانند برای کشور موثر باشند بایستی از وجود این افراد نیز استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سن بازنشستگی در ایران بسیار پائین است، گفت: طبق قوانین و مقررات فعلی تعداد زیادی از افراد با سنین پائین در کشور بازنشسته می شوند.

وی افزود: بازنشستگی با ۳۸ سال سن و ۲۰ سال سابقه سختی کار خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

منصوری با بیان اینکه کمتر از ۶۵ سال در اروپا کسی بازنشسته نمی شود، اظهارداشت: سن بازنشستگی در برخی دیگر از کشورهای جهان حتی به ۶۷ تا ۶۸ سال نیز می رسد.

وی همچنین با اشاره به این جمله که بیشترین حقوق بگیر دولتی دنیا مربوط به ایران است، یادآور شد: تعداد حقوق بگیران دولتی دو کشور آمریکا و ژاپن سرجمع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است در حالیکه جمهوری اسلامی به تنهایی ۶.۵ میلیون نفر حقوق بگیر دولتی دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا