بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پرداخت در محل زیبال؛ پاسخی به چالش‌های پرداخت‌های اینترنتی

پرداخت آنلاین در کشور در حال رشد است و بیش از ۵۰ درصد سفارش‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی به صورت پرداخت در محل انجام می‌شود.

به همان اندازه که این نوع از پرداخت‌ها مطلوب مشتری هستند، باعث ایجاد چالش‌هایی در چرخه پرداختی کسب‌وکارها می‌شوند. ورود اشتباه مبالغ، بازگرداندن رسیدهای تراکنش دستگاه کارت‌خوان، ارجاع به واحد انبارداری و حسابداری جهت رفع مغایرت‌های احتمالی و تأیید تراکنش‌ها، ایجاد سربار حسابداری، هزینه‌بر بودن دستگاه‌های کارت‌خوان و عدم امکان تسهیم مبالغ را می‌توان چالش‌های پرداخت‌های در محل دانست.

زیبال که به تازگی پرداخت‌یار شده، برای حل این چالش‌ها محصولی تحت عنوان «پرداخت در محل» طراحی کرده است. با استفاده از این محصول اشتباه وارد کردن مبلغ معنایی ندارد و سه روش ورود شناسه زیبال، اسکن بارکد و ارتباط بین برنامه‌ای بر روی دستگاه نمایان می‌شود.

زیبال از تمامی پرداخت‌های موفقیت‌آمیز مطلع می‌شود و اطلاعات پرداخت نظیر شماره مرجع، تاریخ پرداخت، شماره پیگیری و ارقام مجاز شماره کارت را به‌صورت آنی به پذیرنده ارسال می‌کند.

پذیرندگان می‌توانند به‌ازای هر سفارش، اطلاعات تسهیم مانند شماره شبای ذی‌نفع‌ها به همراه مبلغ و یا درصد سهم آنها را نیز به زیبال ارسال کنند تا عمل تسهیم به‌صورت خودکار و در چرخه پایای بانکی انجام گیرد.

اطلاعات تسویه، وضعیت کیف‌پول‌ها و وضعیت تمامی سفارش‌ها هم در پنل پذیرندگان و هم به‌صورت وب‌سرویس در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

درصورت استفاده هم‌زمان پذیرندگان از محصول پرداخت در محل و درگاه پرداخت اینترنتی زیبال، امکان اتصال آنها به یک کیف پول واحد و انجام یکپارچه تسویه‌ها و مشاهده تمامی گزارش‌ها به‌صورت یکپارچه ممکن است.

امروزه کارت‌خوان‌ها بخش بزرگی از تراکنش‌های روزمره را به خود اختصاص داده‌اند. زیبال با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات پرداخت (PSP) آماده ارائه خدمات مختلف و وب‌سرویس‌های مبتنی بر دستگاه کارت‌خوان به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ است. پرداخت‌درمحل (COD) به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا راحت‌تر از قبل معاملات خود را انجام دهند.

تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان زیبال در هر تعداد به‌صورت رایگان و در قالب یک قرارداد در اختیار پذیرندگان قرار می‌گیرد. انواع مختلف کارت‌خوان‌های سیار زیبال را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا