انرژی

مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اردبیل افتتاح شد

رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در افتتاحیه این مرکز با بیان این که رقابت در حوزه انرژی آینده کشورها را تعیین خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۴ مرکز تحقیقاتی مصوب در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی راهنمایی در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۴ مرکز تحقیقاتی مصوب در استان اردبیل وجود دارد و با توجه به اهمیت حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر رقابت در این حوزه در سال‌های آتی، آینده سرزمین‌ها را مشخص خواهد کرد.   

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل و نبود مراکز تحقیقاتی در استان تصمیم بر این شد تا ایجاد مرکز تحقیقات انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در اولویت قرار گیرد و بعد از اتمام پروسه‌های لازم و بررسی سازمان‌های مرکزی مجوز رسمی برای افتتاح مرکز تحقیقاتی انرژی و آب در استان اردبیل صادر شد.   

رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل باید امکان‌سنجی‌های لازم برای ایجاد مراکز تحقیقاتی متناسب با پتانسیل‌های استان انجام گیرد و هم اکنون نیز چهار مرکز تحقیقاتی مصوب در سطح استان وجود دارد که امیدواریم تا یک سال بعد این تعداد به ۵ مرکز تحقیقاتی افزایش یابد.   

راهنمایی با اشاره به راهبردهای کلی مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، شناسایی پتانسیل‌های استان اردبیل در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، ترویج راهکارهای بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بومی‌سازی و بازطراحی تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از پتانسیل‌های بخش کشاورزی و نیز همکاری با سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی در برنامه‌های اصلی مرکز تحقیقات انرژی قرار دارد.   

وی یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل از منابع انرژی تجدیدپذیر در استان اردبیل نیز می‌توان به انرژی بادی، آبی، خورشیدی، زمین‌گرمایی، توده‌زیستی و انرژی رودخانه و آب روان اشاره کرد.   

رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: افتتاح این مرکز صرفا مختص دانشگاه آزاد واحد اردبیل نبوده و امیدواریم با شروع به فعالیت این مرکز و انجام کارهای تحقیقاتی مفید و مؤثر در سطح کشور تأثیرگذار باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا