مشکل بیکاری در هرمزگان با بهره گیری از ظرفیت صنایع حل می شود

بندرعباس – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل بیکاری در هرمزگان با بهره گیری از ظرفیت صنایع حل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای «تدبیر» بیان داشت: این مجتمع آموزشی در پنج طبقه با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت با روش‌های جدید به دنبال واگذاری برخی از پروژه به بخش غیردولتی است، عنوان کرد: این مرکز قبلاً مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات آموزشی  به ۲ هزار نفر  ساعت را دارد که در این مرکز،  متقاضیان، دوره‌های مهارت‌آموزی را فرا می‌گیرند.

وی با اظهار اینکه مهارت‌آموزی لازمه ورود به بازار کار است، تاکید کرد: جوانان باید مهارت‌های لازم را متناسب با بازار کار فرا بگیرند. هرمزگان پتانسیل‌های طبیعی زیادی برای ایجاد اشتغال دارد اما در زمینهٔ مهارت‌آموزی جوانان آن‌چنان کار نشده و باید در این خصوص تلاش بیشتری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تلاش دولت تدبیر و امید بر  این بوده که در حوزه مهارت‌آموزی که یکی از نیازمندی‌های ایجاد اشتغال است، قدم‌های مهمی را بردارد و با در اختیار قرار دادن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای همراه با تعهد در یک دوره معین،  زمینه در اختیار قرار دادن برخی از خدمات قابل‌ارائه درزمینهٔ تربیت کادر فنی و مربی و هنرجوها را علاوه بر بخش دولتی به بخش غیردولتی نیز مهیا کند و این سیاست ادامه خواهد داشت.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل