اقتصاد کلان

وزیر اسبق بازرگانی: ۶۶ درصد تحریم‌ها در جهان شکست خورده‌اند

عابدی جعفری گفت : از مجموع تحریم‌هایی که سازمان‌ها یا کشورها تا امروز استفاده کرده‌اند نزدیک به ۶۶ درصد آنها با شکست روبه‌رو شده‌اند یعنی تنها یک سوم تحریم‌ها موفق عمل کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ،حسن عابدی جعفری در مورد تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گفت: تحریم‌ها تجربه تقریبا ۲۰۰ سال دارد و از مجموع تحریم‌هایی که سازمان‌ها یا کشورها تا امروز استفاده کرده‌اند نزدیک به ۶۶ درصد آنها با شکست روبه‌رو شده‌اند یعنی تنها یک سوم تحریم‌ها موفق عمل کرده‌اند و همواره مهمترین دغدغه طراحان تحریم، شکست آن بوده است که در نوشته‌ها و مطالب آنها موجود است.

وزیر اسبق بازرگانی: ۶۶ درصد تحریم‌ها در جهان شکست خورده‌اندوی ادامه داد: بنابراین موضوعی که احتمال شکست آن ۶۶ درصد است نباید به اندازه ۱۰۰ درصد نگران آن شد و باید توجه داشت که کفه ترازو به نفع ایران است. حتی در تحریم‌های اخیر در ابتدا چنگ و دندان نشان دادند که با گذشت زمان تاثیرات آن به حداقل رسیده است و حالا بین تحریم کنندگان دعوا بر سر این است که این تحریم‌ها موفق نخواهد بود و ایران تحریم‌ها را دور خواهد زد.

همچنین بخوانید

وزیر بازرگانی دولت دوران دفاع مقدس با اشاره به ظرفیت منطقه‌ای ایران گفت: البته گفته‌های بنده به این معنی نیست که ما همه کارها را رها کنیم بلکه باید تمام تمهیدات را بیاندیشیم. یکی از آنها ظرفیت‌ موقعیت جغرافیایی ایران و استفاده از همسایگان است که البته آمریکا با اقدامات خود برخی کشورها مانند عربستان و امارات را علیه کشور تحریک کرده و از دوستان ما خارج کرده است.

وی افزود: با این وجود هنوز بسیاری از همسایگان ما از جمله همسایگان شمالی کشور، افغانستان، عراق، کویت و عمان هنوز رابطه خوبی با ایران دارند و پایبند به این دوستی هستند و می‌توانیم با استفاده مناسب و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها این روابط را مستحکم کنیم.

عابدی جعفری با تاکید بر تشکیل کارگروه برای استفاده از فرصت‌های تحریم گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور کارگروه‌هایی تشکیل شود تا در کنار تحریم‌ها فرصت‌های پیش آمده بررسی شود. برداشت بنده این است که در صورت تشکیل این کارگروه‌ها می‌توان در زمینه صادرات، گردشگری، پتانسیل تولیدات داخلی،… موفق عمل کرد، وگرنه ما با مشکلات ناشی از تحریم‌ها روبه‌رو خواهیم شد.َ

 

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا