اقتصاد کلانصوت

واگذاری حذف یارانه پردرآمدها به استانداری ها

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ حذف یارانه سه دهک بالای جامعه را به استانداری ها واگذار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جعفر قادری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: تکالیفی در دولت های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم برای دولت مشخص تا طبق این تکالیف یارانه حداقل سه دهک بالای جامعه را حذف و سهم تولید، بهداشت و درمان را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه دولت های مورد نظر هرسال از انجام تکلیف مربوطه سرباز زده به طوری که حتی بخشی از کسری منابع برای پرداخت یارانه را از محل منابع عمومی تامین کرده اند.

همچنین بخوانید

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای جامعه باید صرف توسعه زیرساخت ها و حمایت از تولید و یا اینکه بخشی از هزینه های دهک های پائین جامعه از طریق این مهم جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۸ به حذف یارانه سه دهک بالای جامعه توجه کرده است، گفت: طرح مربوطه در صورت همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی عملیاتی خواهد شد.

قادری ضمن اشاره به اینکه حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به آسانی امکان پذیر است، افزود: دولت می تواند اطلاعات مربوط به یارانه بگیران را در اختیار استانداری ها قرار دهد و استانداری ها هم می توانند اطلاعات مدنظر را به فرمانداری ها واگذار کنند.

وی اظهارداشت: بدون شک با شناختی که فرمانداری ها از وضعیت میدانی خانوارها دارند و اطلاعاتی که از طریق سامانه های اطلاعاتی مربوطه مانند سامانه املاک و غیره به دست می آورند به راحتی می توانند یارانه بگیران سه دهک بالای جامعه را شناسایی و نسبت به حذف یارانه آنان اقدام کنند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در آئین نامه های مصوب شده باید موارد مصرف منابع حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای جامعه را مشخص کند.

وی با تاکید بر اینکه سه دهک بالای جامعه در همه استان ها یکسان نیست و متوسط درآمد استان ها با یکدیگر متفاوت است، گفت: به عنوان مثال سه دهک بالای استان سیستان و بلوچستان می توانند هم ردیف با سه دهک متوسط استان تهران باشد.

قادری افزود: بطورکلی از نکات مثبت طرح حذف یارانه سه دهک بالای جامعه واگذاری اجرای این مهم به استانداری ها و ارائه اطلاعات یارانه بگیران به فرمانداری ها و مسئولان محلی است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: نبود توازن در درآمدهای افراد در استان ها از نکات ضعف طرح حذف یارانه سه دهک بالای جامعه از سوی استانداری هاست.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمیدرضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

‫۴ دیدگاه ها

  1. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) بودم که خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم امام خمینی و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب بود که تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشور حضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام از اول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی در دفاع مقدس نصیبم شده است با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت ایران می گوید برای ایثارگران انجام داده می شود تبلیغاتی دروغین است برای مثال اینجانب اشتغالم در … را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه جانباز بودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.

  2. در زمان دفاع مقدس اگر کارمندان دولت به خط مقدم جبهه جنگ می رفتند برایشان در محل کارشان مشکلی درست نمی شد. اگر در زمان صلح کارمندان دولت بخواهند برای محرومیت زدایی به روستای بارگدان دهستان … بخش … شهرستان … استان سیستان و بلوچستان بروند برای کارشان در محل کارشان چه اتفاقی می افتد؟

  3. تمام مشکلات دردروازه قرآن کلان شهر شیراز را زمین خواران (دولتی و خصوصی) برای فروش زمین بیشتر در بالادست و پائین دست بنای تاریخی دروازه قرآن کلان شهر شیراز برای بدست آوردن پول حتی با فروش مکان عبور آب باران به طرف رودخانه خشک در مرکز کلان شهر شیراز برای مردم ایران به وجود آورده اند اگربرای عبور آب باران از قبل از دروازه قرآن تا رودخانه خشک تونل مناسبی را حفر کرده بودند حال هم وطنانمان را در این مکان سیل نمی برد تمام زمین خواران بایستی محاکمه شوند اما در مسئولین کشوربرای مجازات زمین خواران (دولتی و خصوصی) اراده ای وجود ندارد.

  4. خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا نام این شهر جدید را به جای این صدرا با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید کارکنان شرکت عمران شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه چمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و … فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان

دکمه بازگشت به بالا