بانکبانک و بیمه

حمایت از طرح‌های ملی سبب توسعه اشتغال است

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: حمایت و پشتیبانی این بانک از طرح‌های بزرگ ملی نظیر: طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی اثر مستقیمی بر حفظ و ایجاد اشتغال داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در چهارمین جشنواره پژوهشی کارکنان بانک توسعه تعاون ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بابیان مطلب فوق اظهار داشت: تعهد این بانک در حمایت از دو طرح ملی اشتغال فراگیر و روستایی بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که بر این اساس تاکنون افزون بر ۹۵۵۰ میلیارد ریال از آن در جهت توسعه فعالیت تشکل‌های اقتصادی واجد شرایط پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت بانک توسعه تعاون بر اجرا و حمایت از این دو طرح ملی در این رابطه افزود: عملکرد مطلوب این بانک سبب گردیده است تا به‌زودی با اعتماد مجدد دولت محترم امکان اعطای منابع جدیدی از طریق صندوق توسعه ملی به بانک توسعه تعاون فراهم گردد. مهدیان اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها مقرر گردیده است تا حداکثر به میزان ۳۶۹۰ میلیارد ریال از طریق آن صندوق به بانک توسعه تعاون اعطا تا این منابع در مرحله سوم از طرح‌های ملی اشتغال فراگیر و روستایی به جامعه هدف تزریق گردد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تأکید بر عزم و اراده این بانک در تمایل به حمایت از طرح‌های ملی مختلف در ادامه خاطرنشان کرد: درخواست جدیدی نیز مبنی بر استفاده از خط اعتباری ۴۰۰۰ میلیارد ریالی نیز باهدف حمایت از فعالین اقتصادی بخش‌های مختلف اقتصادی به مراجع ذیربط ارائه‌شده است.

وی همچنین در ادامه با تأکید بر اهمیت فوق‌العاده تحقیق و امر پژوهش دراین‌ارتباط افزود: مدیریت بانک توسعه تعاون مصمم است تا ضمن توجه ویژه به رویکرد پژوهش محوری، نتیجه و برونداد یافته‌های تحقیقی و پژوهش‌های مرتبط با حوزه‌های گوناگون فعالیت بانک توسعه تعاون را به برنامه‌ها و تصمیمات قابل اتخاذ در زمینه‌های مختلف تبدیل نماید.

مهدیان کیفیت برنامه‌های آموزشی منطبق با فعالیت‌های بانکی و نتایج مطالعات پژوهشی را بسیار مهم خواند و در این خصوص گفت: بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی همکاران داخلی بانک توسعه تعاون و توان پژوهشی افراد ذیصلاح خارج از بانک به‌طور حتم ضامن کیفیت و کاربردی بودن نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها می‌باشد.

گفتنی است در این مراسم دکتر مسلم خانی مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دکتر قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها نیز حضور داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا