رشد بیش از ۲.۵ درصدی شاخص کل فرابورس ایران

در میانه هفته کاری جاری رخ داد؛

 

در میانه نخستین هفته معاملاتی زمستان ۹۷ در فرابورس ایران، امروز ۵۶۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد ریال در نزدیک به ۹۳ هزار نوبت معاملاتی میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که بر خلاف ارزش معاملات، حجم معاملات روز جاری نسبت به روز گذشته افزایش اندکی را نشان می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل نیز امروز دوشنبه سوم دی‌ماه ۹۷ پس از تجربه صعود ۴۶ واحدی و ثبت رشد بیش از ۲.۵ درصدی در سطح ۱۸۲۶ واحدی قرار گرفت که در این میان معاملات مثبت در نمادهای «ذوب»، «دماوند» و «خراسان» در مجموع به اندازه حدود ۷ واحد در رشد امروز آیفکس سهیم بودند.

رصد معاملات سهام در روزی که گذشت بیانگر جابه‌جایی ۳۱۵ میلیون سهم به ارزش ۹۳۸ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم است که به صدرنشینی نماد «ذوب» به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در این دو بازار انجامید.

به‌علاوه، بازار پایه نیز امروز در سه تابلو معاملاتی خود شاهد دادوستد ۲۳۷ میلیون سهم به ارزش ۵۴۱ میلیارد ریال بود.

از طرف دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی و در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز ۱۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال معامله شد که «اخزا۷۰۹» با معاملاتی به ارزش بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را نه تنها در این بازار بلکه در تمامی بازارهای فرابورس از آن خود کرد.

همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی «اخزا۶۰۷» به دلیل پرداخت مبالغ اسمی این اوراق و نماد معاملاتی شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، «کگهر»، به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز چهارشنبه ۵ دی‌ماه، متوقف شدند.

 

منبع
SENA
خروج از نسخه موبایل