انرژی

خبری از سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت نیست

 

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: تاکنون بحثی راجع به سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت در کشور مطرح نبوده بلکه تنها مورد موضوع احیای کارت سوخت بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا احمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مصرف سوخت در قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت ( بنزین و گازوئیل )برای هرنفر طی سال های ۹۷ و ۹۸ هفت دهم میلیون لیتر در روز پیش بینی شده که متاسفانه این میزان مصرف هم اکنون به رکورد ۱,۲ میلیون لیتر در روز بر نفر رسیده است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: عوامل مختلفی به خصوص قاچاق در بحث افزایش میزان مصرف سوخت در جامعه تاثیرگذار است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: نوسان شدید نرخ ارز ضمن افزایش فاصله قیمت میان سوخت در ایران با سایر کشورها بر میزان جذابیت و حجم قاچاق در این حوزه نیز افزوده است.

وی در ادامه افزود: تصمیم مسئولان با توجه به این موارد و مسائل بر این شد تا دوباره کارت سوخت احیا شود.

احمدی بیان داشت: بدون شک با استفاده از کارت سوخت به راحتی می توان میزان مصرف روزانه خودروها، میزان مصرف شهرها و مناطق مختلف و حتی میزان مصرف سوخت در فصول مختلف را بصورت دقیق مشخص کرد.

وی تصریح کرد:برنامه ریزی مناسب در بحث سوخت مستلزم داشتن آمار دقیق از میزان مصرف واقعی و همینطور حجم قاچاق در کشور است.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اذعان داشت: استفاده از کارت سوخت ضمن ایجاد مانع بر سر راه قاچاق سوخت می تواند آمار و اطلاعات مناسب و دقیقی از وضعیت سوخت مملکت در اختیار تصمیم گیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا